2717
Sök

Enkelt, snabbt och billigt

26 Inlägg
31 augusti 2013
Trådstartare
Tja! Jag har en MB C220 sedan -00. Jag är främst ute efter att uppgradera ljudet, budget style, jag vill kunna spela lite "tyngre" volym, dvs att kunna höja volymen utan att kvalitén låter illa och med en go bas som svarar.
Jag vill helst hålla detta till begagnat(Skaraborg), om det är möjligt då jag vill hålla det i en relativt låg budget, håller mig gärna runt/under 3000 kr om möjligt. Jag är helt ny på billjud, har haft lite tidigare erfarenhet av ljud till datorn, men ytterst lite. Jag kan gärna se tips på en huvudenhet.

Cadillac_The_King
31 augusti 2013
Sigurdjr skrev:
Tja! Jag har en MB C220 sedan -00. Jag är främst ute efter att uppgradera ljudet, budget style, jag vill kunna spela lite "tyngre" volym, dvs att kunna höja volymen utan att kvalitén låter illa och med en go bas som svarar.
Jag vill helst hålla detta till begagnat(Skaraborg), om det är möjligt då jag vill hålla det i en relativt låg budget, håller mig gärna runt/under 3000 kr om möjligt. Jag är helt ny på billjud, har haft lite tidigare erfarenhet av ljud till datorn, men ytterst lite. Jag kan gärna se tips på en huvudenhet.

Köp än stereo för 3000:- och ett hyfsat fram system i stället

5 127 Inlägg
31 augusti 2013
Har inte orken att tipsa så mycket men kan skriva lite iaf smile
Om du har nya inredningen så är det 6" högtalare i framdörrarna och 4" i bakdörrarna.
Går lättast att sätta dit 5.25" i framdörrarna men 6.5" går med lite pyssel.
En bra hu ger ett bra lyft på originalljudet då det spelar hyffsat då.
Om du inte har skidlucka så är det värt att bygga en om du ska ha baslåda 

Skulle ta och uppgradera ljudet i följande ordning.
Stereo
Slutsteg till fram och hatthyllebasar
Högtalare fram.
Bas och slutsteg smile
Finns massa bilder hur ja byggt i min om du vill gå lite ideer. Har bilder i mina gallerier och i projekttråden smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

1 523 Inlägg
31 augusti 2013
mb_pucken skrev:
Om du har nya inredningen så är det 6" högtalare i framdörrarna och 4" i bakdörrarna.

Stereo
Högtalare fram.
Bas och slutsteg smile
Finns massa bilder hur ja byggt i min om du vill gå lite ideer. Har bilder i mina gallerier och i projekttråden smile

Av ren nyfikenhet, vad är en hatthyllebas?

79 Inlägg
1 september 2013
Jag fick nyligen anledning att revidera mina förutfattade meningar och inser nu hur bra ett framsystem kan låta. Har du en låg budget så skit i att stoppa i nånting bak och satsa allt på ett bra system fram. Se till att dämpa dörrarna ordentligt så kommer det att poppa så det räcker. Senare, när pengarna finns, kan du komplettera med lågbas bakifrån. Trycket får du från framsystemet.
Senast redigerat av Perb67 (1 september 2013)

904 Inlägg
1 september 2013
Åk in till Lidköping å prata med dom som säljer biljud dom vet va dom gör kommer inte på va dom heter nu eller bertilsson utanför Lidköping han finns på fb

AUTOTECH S60 power

5 127 Inlägg
1 september 2013
Noiseprojekt skrev:
mb_pucken skrev:

Stereo
Högtalare fram.
Bas och slutsteg smile

Av ren nyfikenhet, vad är en hatthyllebas?

Sitter 2st 6.5" (osäker på storlek) bashögtalare i hatthyllan original på w202. Iaf på min och dom spelar ganska hyffsat om dom får sig ett steg smile eller dom spelar så pass att om man har 3000kr och lägga på ljud så duger det att spela med dom tills man skaffar sig en baslåda. smile
Dock bör man lägga lite dämpmatta i hatthyllans plåt så får man lite bättre ljud smile
Men dom går inte superlågt. Mina ville inte under 50hz med audison steget jag har nu smile
Använder inte dessa längre då ja har annat och spela med i brist på annat smile
Dock kopplade jag förbi original delningsfilter smile
Senast redigerat av mb_pucken (1 september 2013)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

26 Inlägg
1 september 2013
Trådstartare
Vad för huvudenhet skulle ni kunna rekomendera? Och vad för siffror ska man satsa på i fransystemet och vad för siffror på slutsteget?

26 Inlägg
1 september 2013
Trådstartare
På Kenwood satt usb och aux uttaget på baksidan, hur sjutton funkar det?

Cadillac_The_King
1 september 2013
Sigurdjr skrev:
På Kenwood satt usb och aux uttaget på baksidan, hur sjutton funkar det?

Brukar följa med än längre usb kabel

26 Inlägg
2 september 2013
Trådstartare
Skulle man kunna fp lite mer specifika detaljer om isoleribgen? Antar ni syftar på silent coating på dörrsidorna men hatthyllan undrarbjaglite mer över?

26 Inlägg
4 september 2013
Trådstartare
och man behöver inget slutsteg till http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … alare.html eller?

Cadillac_The_King
4 september 2013
Det väljer du själv om du vill få ut lite extra så funkar det med ett. 4 kanalt steg

Sök