En kort update!
När jag kört Alfan med lass i bak (läs en familj relativt lätt totalt exkl. mig ca 180kg) så låter det lite då och då vid gupp, (gummignissel dock inget från däcken)
Så misstänker att sänkningssatsen som sitter på är för en "lättare" 156:a typ 2.0ts (skiljer 160kg) eller att stötdämparna är för mjuka, vilket kan vara sant då när man kurvar lite lagom så känns det som om greppet bak släpper lite, eller ja bilen suckar lite för mycket för stabil körning i farter >160 dock endast i kurvor
![lol](img/smilies/lol.png)
.
Känns även att det är något mjukt i fram, då han dyker fort vid medel->hårdare inbromsning.
Så funderar på att slänga på ett par styvare stötdämpare fram (2steg styvare än till andra Alfan) då bilen ändå väger ca 1100kg i framnosen och 1steg styvare bak.
För övrigt så ska det bytas spännrullar och lite drivaxlar då de låter ej så vackert vid medel->hårdare körning eller tvärare svängar i låg fart <70.
Ska även byta bromsbelägg fram till något vassare saker då de är fisiga.
Funderar även starkt på att byta insug och avgas och ev. insugsrör till 45mm då den är "svag" innan 4500rpm och motoroptimera för 95 oktan, enligt vissa "optimistiska" rykten, ska man kunna få 220-225hk +15nm med detta, vissa andra ÄNNU mer optimistiska säger att man kan få upp till 235hk + 25nm och det låter ju som drömmar enbart.. Vore ju en dröm dock med 3,3 eller 3,7 literskittet som finns...
En dröm vore bi-turbo eller kompresson men det kostar för mycket så jag fortsätter drömma!
![smile](img/smilies/smile.png)
Men får se hur långt man tar detta då det ändå är en glidarbil på sommaren och ska vara någorlunda bekväm på långfärder samt att ekonomin nu är lite svajig då det tittas på hus och motorer till andra Alfan.