9 november 2018
Trådstartare
Hej !
vad trevligt med fler i ''sfären'' av samma bilar. -67.or & BB har ju en mer ''kultstatus. här hemma finns det inte så många. men i staterna har de etablerat sig som speciellt intressanta. särskilt om de original är med BB. O Sunfire Yellow har jag vant mig vid nu..... färgen passar rätt bra, o så syns den väl.....
- Jo, jag hade en initial förhoppning om att det skulle gå att finansiera bygget med att producera lite saker som inte var så enkla att massproducera. o med lite mer ''engineering'' innehåll. efter att gjort alla delar, så ser jag ganska snart att få ens kostnadstäckning för de delarna är svårt. ''marknaden o betalnings förmågan i Sverige räcker inte till. Det är en för begränsad krets. Så jag har inte gjort några mer ansträngningar. Jag har dock fortfarande delar över. några diffkåpor finns kvar. o jag har formen för huven, samt gjort ett par set med kofångare. Om du är intresserad av att komma o titta o diskutera så hör av dig.
- Bromsproblemen löste sig när jag väl kunde lufta på rätt sätt, med oken avtagna o riggade så att luftnipplarna kom tydligt högst upp. det var enda sättet. då gick det bra.... bromsmässigt fungerar de bra med balans fram o bak, men har inte börjat att provocera dem. jag har ett steg mer sintrade belägg än original o det känns tydligt att de behöver bli varma för att börja ta.... Hör gärna av dig för ett besök !