Ja en bil som skall bli i betydligt bättre skick än vad den är nu =) och komentera gärna vad ni tycker =) ska man renovera helt orginal eller ska man uppdatera med vissa grejer som kan användas från 9000 tex eller bara 900... Visa mer
har aldrig bytt/tagit dän intrumentpanelen innan på 900 men va fasen är väl bara att testa alltid lär man sig något Har en liggande så man kan ju säkert se vad den sitter fast och förhoppningsvis kan det va till lite hjälp
Än så länge så har det gått förvånands värt lätt att låssa allt.. men men inte värt att säga det allt för högt
Den här lathunden hjälpte mig mycket när jag fixade min instrumentpanel: http://www.twinsaabs.com/900_repair/diy … p?nsteps=6 Den säger ju inte hur du tar bort resten men den är först ut och sist in så det skall ju göras. ..Utan den hade jag svurit över de långa skruvarna betydligt längre än jag gjorde vid återmontering...
Mmm... lite mycket då... men inte på ett så farligt ställe då det är ganska rak plåt på dessa ställen som tur är... men tråkigt ändå.. bara att bita ihop och göra det bästa av det
Någon som har en 900 sedan stående som är ett skrot objekt som kanske har friskt golv på föra sidan ink balken under och bakände på en sedan 900med bra plåt då min är lite mycke rostig där...
Jag har ett par stycken i varierande skick men man skulle säkert kunna plocka ihop det som behövs, synd bara att vi bor så långt ifrån varandra.
Jo det är ju lite synd.. ja du ser ju att det är golvet på förasidan och så är det om man ska va hård hela bakänden och ner till reserv baljan för att slippa hålla på att böja och bocka plåt som tar så lång tid...
Ja usch för rost. Ska göra i ordning en 82´as 900 Turbo och där har rosten härjat lite grann men som tur är så är det inte så mycket. Har bara sett ett hål i tröskeln på höger sida och lite i bakre hjulhus. Var och hämtade en till reservdels 900´a idag, nu har jag totalt 6st OG900´er:)
Ja usch för rost. Ska göra i ordning en 82´as 900 Turbo och där har rosten härjat lite grann men som tur är så är det inte så mycket. Har bara sett ett hål i tröskeln på höger sida och lite i bakre hjulhus. Var och hämtade en till reservdels 900´a idag, nu har jag totalt 6st OG900´er:)
Aha nice någon av dom en 900 sedan 2 ddr möjligtvis. Kommer den som projekt den 900an
Nja ingen tvådörrars men en 3dörrars cc och en 5dörrar cc. Kommer upp en projekttråd om både så småningom. Måste bara göra färdigt min a-traktor först så garaget blir ledigt:) Här är bilarna som jag ska jobba med. Den guldiga ska jag ha och den silvriga ska nog farsan ha. Båda är turbobilar:)
Ursäkta att jag snodde din tråd lite grann, hojta om du vill att jag ska ta bort bilderna.
+1 Självklart skall du hålla tråden vid liv. Projektet och arbetet rullar ju på och du skriver bra. Jag tror att anledningen till att det inte är så många kommentarer är att du verkar täcka in det mesta själv.. finns inte så många lösa ändar att kommentera på. Sen är det nog en del (som jag) som har fullt upp på helgen och inte kollar förrän på måndagen så det blir en naturlig dipp i visningar och kommentarer.
@ TomLindberg:
Nja ingen tvådörrars men en 3dörrars cc och en 5dörrar cc. Kommer upp en projekttråd om både så småningom. Måste bara göra färdigt min a-traktor först så garaget blir ledigt:) Här är bilarna som jag ska jobba med. Den guldiga ska jag ha och den silvriga ska nog farsan ha.
Förutsatt att 9000Griffin tillåter, hojta gärna till på tråden när du drar igång din tråd. Potentialet hos din "guldiga" är ju också enormt.