Slänger upp en projekttråd på min BMW 2800CS. Köpte den för ca en månad och har börjat rusta upp den. Bilen har stått avställd sedan -86 så det finns en del att göra men den ska ut på vägarna igen!
Det jag gjort hittills är att laga golvet i kupén och ska sedan börja med skuffgolvet. Som tur är så är renovering redan påbörjat av någon tidigare ägare så bilen är relativt rostfri och fin i plåten, bortsett från några halvdant utförda lagningar.
Precis hemkommen!
Raka 6:an, 170 hk
Här var det platt plåt svetsad över det gamla golvet. Bara att kapa ur.
Färdigt!
Fått liv i oken och snyggat till dom
Bilen ska senare lackas om och sänkas lätt samt på med ett par fina fälgar:)
Här kommer lite bilder från helgen! Hann inte med så mycket men ska hem i helgen igen. Förhoppningsvis plockar vi ur motorn snart så man kan se över den.
Hålet och tidigare lagning
Påbörjad slipning av fogen. Formen är inte helt hundra än men ska knackas till och sedan tennspacklas.
Här kommer en update på vad som hänt på senaste tiden! Pluggar på annan ort så därför blir det bara jobbat på helgerna. Tidigare. Inte ens svetsat, enbart ihopspacklat.
Nu är bilen ställd i ett förråd på tomten över vintern för farsan skulle köra in sin bil i garaget. Nu kommer jag börja rostlaga dörrar, bagagelucka och huv. Började med bakluckan i helgen, vars hela nedre del behöver lagas. Yttre plåten är hyfsad bortsett från hålen, men den inre plåten är i nederkant dålig. Glömde däremot ta kort på det.
Spackellagning:rolleyes:
Inget hål här, mest buligt.
Urkapat och ersatt med ny plåt. Helpunktssvetsas så att det inte slår sig.
Yttre plåten färdigsvetsad.
Hann inte svetsa inre plåten runt om innan jag skulle med tåget så de får bli nästa helg.