3911
Sök

Angående sänkning

22 Inlägg
7 november 2006
Trådstartare
Om man vill sänka bilen får man fimpa fjädrarna lite ? Eller måste man köpa fjädringssatts för att de skall gå igenom besiktningen ?

Pegga Goes wild

35 Inlägg
7 november 2006
Sänkte på min 240 då skruvade vi fast fjädrarna med slangklämmor genom att göra ett litet snitt i tallriken!

43 Inlägg
7 november 2006
va jag har hört så ska bilen gå igenom me kapade fjädrar,så länge inte fjädrarna hoppar ur eller hänger löst i skålen när den är upphissad..

35 Inlägg
7 november 2006
Mrx_racer skrev:
va jag har hört så ska bilen gå igenom me kapade fjädrar,så länge inte fjädrarna hoppar ur eller hänger löst i skålen när den är upphissad..

Det stämmer men den brukar bli för kort när man kapar den!

645 Inlägg
7 november 2006
Har haft kapade fjädrar på 240 i 2 år nu, gått igenom båda åren, har dock beställt riktiga sänkningsfjädrar och gasdämpare pga att väghållningen inte vart den bästa.

//Marcus Saari

14 Inlägg
14 november 2006
jag kapade 2,5 varv fram på en av mina och 2 bak de blev lågt smile men de gillar inte bilprovingen! undra just hur man ska få fjäderna att sitta fast uppe i lagringen.. nere i talriken är ju ingen fara..

1 453 Inlägg
14 november 2006
Mrx_racer skrev:

Konstigt du, jag har bara hört raka motsatsen! Dessutom kan du räkna med en direkt farlig bil att köra om du skaffar musse-pigg-sänkning...

Sök