20 september 2013
Trådstartare
Tjenare!
Har en v70 tdi som jävlas på laddtrycket
Till att börja med, när bilen köptes satt en dieselkraftbox i bilen. Sitter såklart kvar än! Men den gick som satan när man tryckte på, för att helt plötsligt bara strypa allt och sen komma igång igen. Gick ut på forum och läste mig till att plugga wg och ställa laddtrycket med hjälp av dieselboxen. Pluggade wg och får ladd på cirka en bar som original ladd är? Spelade ingen roll hur jag ställer på boxen så är det samma, den sotar bara mer eller mindre.
Läste mig även till att man skulle vrida upp boxen tills bilen började gå oroligt och sen vrida tillbaka två varv vilket jag gjorde, men ställde ner den bra mycket eftersom den inte behöver så mkt diesel när laddtrycket ligger på 1 bar.
Så igår så stoppade jag på endast gummislangen på wg'n vilket resulterade i att ibland sticker den på superfint på 2 bar på alla växlar utom fyran och femman, då blir det precis samma tendens som innan wg'n pluggades... Dock lindrigare men den stryper. Släpper man av när den stryper och sen ger på igen så går den klockrent igen?!
Att tillägga är att när bilen hämtades så gick laddtrycksmätarn varvet runt...!
Är det någon laddtrycksspärr att tala om? Trasig magnetventil till laddtrycket?
Tack på förhand