3349
Sök

Nån som kan det här med v70 tdi och laddtryck, en 99a

MulleRacing
499 Inlägg
20 september 2013
Trådstartare
Tjenare!

Har en v70 tdi som jävlas på laddtrycket

Till att börja med, när bilen köptes satt en dieselkraftbox i bilen. Sitter såklart kvar än! Men den gick som satan när man tryckte på, för att helt plötsligt bara strypa allt och sen komma igång igen. Gick ut på forum och läste mig till att plugga wg och ställa laddtrycket med hjälp av dieselboxen. Pluggade wg och får ladd på cirka en bar som original ladd är? Spelade ingen roll hur jag ställer på boxen så är det samma, den sotar bara mer eller mindre.

Läste mig även till att man skulle vrida upp boxen tills bilen började gå oroligt och sen vrida tillbaka två varv vilket jag gjorde, men ställde ner den bra mycket eftersom den inte behöver så mkt diesel när laddtrycket ligger på 1 bar.
Så igår så stoppade jag på endast gummislangen på wg'n vilket resulterade i att ibland sticker den på superfint på 2 bar på alla växlar utom fyran och femman, då blir det precis samma tendens som innan wg'n pluggades... Dock lindrigare men den stryper. Släpper man av när den stryper och sen ger på igen så går den klockrent igen?!

Att tillägga är att när bilen hämtades så gick laddtrycksmätarn varvet runt...!

Är det någon laddtrycksspärr att tala om? Trasig magnetventil till laddtrycket?

Tack på förhand

MulleRacing
499 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
Dåligt med dieselfolk här?

2 266 Inlägg
21 september 2013
Laddtryckspärren/givaren sitter bredvid dieselfiltret och är kopplad direkt till insuget. Dra av slangen och plugga den.

Hade likande symptom på en 00 automat, leta aldrig på felet själv tyvärr.

svetsdiff !!!

MulleRacing
499 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
Ska prova! Tack tack

MulleRacing
499 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
Problemet löst! Tack för hjälpen smile

MulleRacing
499 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
PMPerformance skrev:
Var de den?

Jajemen, har bara provat lite grann men får kostant ladd på 2 bar

MulleRacing
499 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
Nästa problem, han går in i felsäkert läge... Stänger av gasreglaget så den gasar inte mer än hälften! Stänger av startar och han går som ett skott igen

2 266 Inlägg
22 september 2013
Ja är den för påställd?
Har du den runda luftmassemätarn eller klaffmodellen?

svetsdiff !!!

93 Inlägg
22 september 2013
hur får du din v70 att ladda 2 bar ?

min laddar max 1.4 bar med pluggad wg

MulleRacing
499 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
PMPerformance skrev:
Ja är den för påställd?
Har du den runda luftmassemätarn eller klaffmodellen?

Osäker men tror den runda

MulleRacing
499 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
Muggzorz skrev:
hur får du din v70 att ladda 2 bar ?

min laddar max 1.4 bar med pluggad wg

Just nu kör jag utan banjokopplingen på wg'n men med slangen på, plus dieselkraftbox antar att den ställer om laddet och dieseln smile

Min laddade 1,1 med helt pluggad och då spelade det ingen roll hur mkt diesel han fick!
Senast redigerat av _Limpan (22 september 2013)

2 266 Inlägg
23 september 2013
De nyare styrsystemet verkar vara känsligare än de gamla med klaffen. verkar vara de som spökar.

svetsdiff !!!

MulleRacing
499 Inlägg
23 september 2013
Trådstartare
PMPerformance skrev:
De nyare styrsystemet verkar vara känsligare än de gamla med klaffen. verkar vara de som spökar.

Då föredrar du vad?? smile

2 266 Inlägg
23 september 2013
Haft en nyare med runda LMM och de var den som ströp vid en hastighet och sen kom igång igen.

Dom gamla med klaff har jag evry moddat och haft påvridna så dom la av på tomgång men gick som skållade troll när man hade lite varv.

svetsdiff !!!

MulleRacing
499 Inlägg
23 september 2013
Trådstartare
Men vad ska jag göra då? Har ju runda lmm, och den stryper... Vrida ner boxen? Vrida upp? Eller vad? smile

2 266 Inlägg
23 september 2013
Ja du kan börja med att sänka och se när den slutar klippa, borde finnas nå knep som man kan lura systemet på.
Heter förresten MSA15,8 ditt system.

svetsdiff !!!

MulleRacing
499 Inlägg
23 september 2013
Trådstartare
Ja, man kan inte programmera om nån box på nått vis då tror du? Känns förjävligt å sänka när den sticker på som den gör. Hade inga problem att hänga på polarns bmw 530 igår tills den klippte hmm

MulleRacing
499 Inlägg
24 september 2013
Trådstartare
Ja då lär man leta på nån som kan fixa det också! Den bröt även vid 0,7 nu när jag provade

Sök