Kan vara lägligt med en liten uppdatering tycker jag...
Bilen ställdes på den 13/4 och jag var ute och började göra gatorna osäkra 14/4

Allt gick bra på jungfruturen förutom ett klånkande ljud V-B som jag snabbt konstaterade kom från dämparen.
Tillbaka till garaget och upp med bilen men en halvtimma till godo innan bilen skulle infinna sig på besiktningen.
Tack och lov så hittade jag felet direkt och det var inte mer än att jag hade glömt att dra åt infästningen upptill på dämparen så det var åtgärdat på 10 minuter phjuuu.
Den var en trevlig äldre kvinna som tog emot mig på besiktningen och första kommentaren jag fick när jag klev ur bilen var, OJ den här har du "pimpat" till ordentligt!
-Jovars, jag har haft 8 månader på mig att pilla lite på den, svarade jag med ett lätt flin medan hon kollade på mig lite förvånande.
Jag drog hela storyn för henne och hon fnissade till lite artigt.
Som vanligt så fick jag 2:or på H-F lykta som stod för högt och även denna gång vänster dimljus som också var för högt.
Sedan öppnade hon huven och hennes ögon öppnades bara mer och mer tills hon utgav ett stort OJ! i följd av att hon sträckte sig efter ficklampan och började granska mer noggrant.
Efter det så sa hon inget mer utan fortsatte vidare runt bilen för att till slut hissa upp den.
När bilen väl var uppe i luften så började hon fumla omkring och sa... Vart la jag mina handskar nu då?!
Jag svarade henne på ett artigt och lite kaxigt sätt... DU! Du behöver inga handskar under min bil, och smålog lite.
Av stor förvåning och nyfikenhet på vad jag hade sagt om handskarna så hukade hon sig en aning och kikade under bilen i följd av, och denna gång ett mycket högre och rakare OJ!!
Som sagt, sa jag till henne. Jag har haft 8 månader på mig att "PIMPA" bilen så nog fan har jag även haft tid att vaxa och putsa undertill också

Inge mer att tjafsa om. Jag fick mina 2:or på ljusen som jag åtgärdade dagen efter och for iväg till besiktningen igen och stötte på samma äldre kvinna som gav mig en dropp in tid. Tog 30 sekunder att kontrollera ljusen och sedan var det klart.

![http://ladda-upp.se/files/2014/b97483.jpg]()
Tyvärr så lossnade vänstra spol lock till lyktorna under den långa premiärturen så det blev raka vägen till Motorcentralen där jag kunde komma över ett nytt...
![http://ladda-upp.se/files/2014/b97484.jpg]()
Efter att fått lägga ut 240kr för den lilla plastbiten med fäste samt att införskaffa färg och klarlack så slutade hela kalaset på 750kr
Det är inte billigt att ligga på topp inte

På fredag ska jag till Elmia mässan så för dom som ska dit så kan ni hålla utkik efter min bil om ni vill se den in the real life så att säga. Jag ska inte ställa ut den eller så utan är bara en vanlig besökare så man får väll ställa sig på gräset som tidigare år.
Glad påsk på er!