Jag tror nog tyvärr att du läste Jonas lite fel. Min tolkning är helt klart att han var ute efter att peka på poänglösa rekommendationer när den som rekommenderar inte har förstahandskunskap om det han rekommenderar.
Och då det ju faktiskt vara så att en rekommendation av typen "köp sex TinnitusMaximus basar från Blekinge Bilradio för det är det bästa som finns" är totalt värdelös eller missvisande när den som rekommenderar aldrig har hört eller sett dessa basar eller en installation med dom.
En sådan rekommendation kan till och med vara negativ för , exempelvis, Blekinge Bilradio.
Jag tolkar helt klart att Jonas kräks på kvaliteten på rekommendationerna från sådana som inte har kvalificerat lyssnat på dom, inte på kvaliteteten hos seriösa säljare/affärer.
Det ovan var jag som privatperson.
Som Moderator så ber jag er, både Jonas och Jimmy att reda ut detta utan att flyga i strupen på varandra. Vi behöver er båda här på forumet och det finns ingen anledning att sänka sig till pajkastningsnivå.
Jag ser två misstag, ett från Jonas, ett från Jimmy.
Jonas: Det var ett misstag att inte skriva företagens riktiga namn. Att skriva "cpakuten" kan misstolkas/tolkas som en nerskrivning av företagets värde som leverantör.
Jimmy: Det var ett misstag att gå igång så våldsamt som du gjorde.
(Börja inte att tjafsa om vem som började nu bara...)
Göran
Moderator
Jimmy Palmblad skrev:
Du måste vara totalt hjärnDÖD Jonas.
Du skriver "från cpakuten" och "Audioflopp", vad fan är det du sysslar med?
Trodde jag visste vad du gick för, men nu vet jag o det är UTFÖR!!!!!!!
Du skriver oxå efteråt att kunden ska förvänta sig dessa frågor av en säljare, MEN DU själv skriver att det nästan aldrig händer (MEN DU GÖR DET GIVETVIS).
VAD FAN vet du om detta Jonas, har du varit hos mig eller tex björn eller hos någon bilstereoaffär???????????????????????????
Du är en stor jävla idiot Jonas!!!
Hoppas moderatorn tar bort denna jävla skittråd innan du försäker skita ner fler personer o företag.
jonash skrev:
Jag måste få skriva av mig lite. Det är så mycket skitsnack i trådarna emellanåt att jag blir alldeles matt.
1. Folk som inte har lyssnat på grejer I BILEN borde aldrig få rekommendera dem heller.
2. När ni undrar om en si eller så bas passar till er, så SKALL ni få följande motfrågor:
a) Vad är det för bil
b) Vad har ni tänkt driva den med
c) Vad gillar ni för musik
d) Hur ser systemet i övrigt ut?
Alla rekommendationer om att "köp en Licker från cpakuten" eller "audioflopp från deklinge skall tydligen vara bra" är ren kattskit i rekommendationsväg. ALLT och då menar jag ALLT är väldigt beroende av de 2 punkterna jag nämner ovan.
Så, tänk er för nästa gång ni läser om rekommendationer!
mvh Jonas