2874
Sök

Köptips efter mina preferenser?

Bilplåtslagare
77 Inlägg
5 oktober 2013
Trådstartare
#1
Hello alla carlovers!

Jag är på jakt efter nästa bil då hitlerkärran börjar blöda olja och ha sig rent allmänt roll

Dessa saker har jag bestämt mig för att jag vill ha efter alla dessa år som bilägare av olika typer.

Diesel
Automat
Elhissar
AC
2 zons klimatanläggning
Skinnklädsel
Dragkrok
Kombi
Rails

Mil och årtal oväsentligt. Så länge bilen är i bra skick och har alla papper [servicebok och kvitton] så är det lugnt.

Budget: 60.000:-

SHOOT!
Senast redigerat av biltjyv (5 oktober 2013)

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
5 oktober 2013
#2
Enda jag kommer på som kan tänka sig passa in är nog bmw/mercedes när det kommer till kamkedja. Nya bilar har ju ofta 10000mil intervall på rem:ar.. tror t.ex audis 2.0tdi har 180000mil på remen. kan ju inte vara så stort bekymmer.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Bilplåtslagare
77 Inlägg
5 oktober 2013
Trådstartare
#3
myran skrev:
Enda jag kommer på som kan tänka sig passa in är nog bmw/mercedes när det kommer till kamkedja. Nya bilar har ju ofta 10000mil intervall på rem:ar.. tror t.ex audis 2.0tdi har 180000mil på remen. kan ju inte vara så stort bekymmer.

Jag har insett detta efter mycket sökande. Så jag tar helt enkelt bort det smile

430 Inlägg
5 oktober 2013
#4
Volvo V/xc70?
ford Mondeo kombi ghia
Merca, audi kombi...

Mopar or no car!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
5 oktober 2013
#5
myran skrev:
Enda jag kommer på som kan tänka sig passa in är nog bmw/mercedes när det kommer till kamkedja. Nya bilar har ju ofta 10000mil intervall på rem:ar.. tror t.ex audis 2.0tdi har 180000mil på remen. kan ju inte vara så stort bekymmer.

Nää, Volvo har 18 000 mils intervall.

Autotech

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
6 oktober 2013
#7
Busgrabb skrev:
myran skrev:
Enda jag kommer på som kan tänka sig passa in är nog bmw/mercedes när det kommer till kamkedja. Nya bilar har ju ofta 10000mil intervall på rem:ar.. tror t.ex audis 2.0tdi har 180000mil på remen. kan ju inte vara så stort bekymmer.

Nää, Volvo har 18 000 mils intervall.

Jooo audi har också 18 000 mils intervall, om den är tillverkad efter maj 2008 annars är det 12 000


Rejsa ?
2 959 Inlägg
7 oktober 2013
#8
CHEEVA skrev:
Busgrabb skrev:
myran skrev:
Enda jag kommer på som kan tänka sig passa in är nog bmw/mercedes när det kommer till kamkedja. Nya bilar har ju ofta 10000mil intervall på rem:ar.. tror t.ex audis 2.0tdi har 180000mil på remen. kan ju inte vara så stort bekymmer.

Nää, Volvo har 18 000 mils intervall.

Jooo audi har också 18 000 mils intervall, om den är tillverkad efter maj 2008 annars är det 12 000

Volvo har inte haft 12 000 sedan 2001.
Nu skulle jag säga att dom flesta bilmärken med rem har längre intervall än så på senare årsmodeller.

Autotech

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
7 oktober 2013
#9
Busgrabb skrev:
CHEEVA skrev:
Busgrabb skrev:

Nää, Volvo har 18 000 mils intervall.

Jooo audi har också 18 000 mils intervall, om den är tillverkad efter maj 2008 annars är det 12 000

Volvo har inte haft 12 000 sedan 2001.
Nu skulle jag säga att dom flesta bilmärken med rem har längre intervall än så på senare årsmodeller.

jag menade audi ! han sa att audi har 18.000 mils intervall och då sa du nää, vilket inte stämmer då de faktiskt har 18.000 mils intervall

och på 2,0tdi blev det 18 000 mils intervall efter maj 2008 innan det var det 12 000 mils intervall smile om volvo också har 18 000 mils intervall så är ju det jätte bra !


Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
7 oktober 2013
#10
CHEEVA skrev:
Busgrabb skrev:
CHEEVA skrev:

Jooo audi har också 18 000 mils intervall, om den är tillverkad efter maj 2008 annars är det 12 000

Volvo har inte haft 12 000 sedan 2001.
Nu skulle jag säga att dom flesta bilmärken med rem har längre intervall än så på senare årsmodeller.

jag menade audi ! han sa att audi har 18.000 mils intervall och då sa du nää, vilket inte stämmer då de faktiskt har 18.000 mils intervall

och på 2,0tdi blev det 18 000 mils intervall efter maj 2008 innan det var det 12 000 mils intervall smile om volvo också har 18 000 mils intervall så är ju det jätte bra !

men till ts smile jag hade nog satsat på en bmw 320d


Rejsa ?
2 959 Inlägg
7 oktober 2013
#11
CHEEVA skrev:
Busgrabb skrev:
CHEEVA skrev:
Jooo audi har också 18 000 mils intervall, om den är tillverkad efter maj 2008 annars är det 12 000

Volvo har inte haft 12 000 sedan 2001.
Nu skulle jag säga att dom flesta bilmärken med rem har längre intervall än så på senare årsmodeller.

jag menade audi ! han sa att audi har 18.000 mils intervall och då sa du nää, vilket inte stämmer då de faktiskt har 18.000 mils intervall

och på 2,0tdi blev det 18 000 mils intervall efter maj 2008 innan det var det 12 000 mils intervall smile om volvo också har 18 000 mils intervall så är ju det jätte bra !

Nja jag syftade på hans "Nya bilar har ofta 10 000 mils intervall" med mitt nää.
Senast redigerat av Busgrabb (7 oktober 2013)

Autotech

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
7 oktober 2013
#12
Busgrabb skrev:
CHEEVA skrev:
Busgrabb skrev:

Volvo har inte haft 12 000 sedan 2001.
Nu skulle jag säga att dom flesta bilmärken med rem har längre intervall än så på senare årsmodeller.

jag menade audi ! han sa att audi har 18.000 mils intervall och då sa du nää, vilket inte stämmer då de faktiskt har 18.000 mils intervall

och på 2,0tdi blev det 18 000 mils intervall efter maj 2008 innan det var det 12 000 mils intervall smile om volvo också har 18 000 mils intervall så är ju det jätte bra !

Nja jag syftade på hans "Nya bilar har ofta 10 000 mils intervall" med mitt nää.

jaha missförstånd då smile


Bilplåtslagare
77 Inlägg
7 oktober 2013
Trådstartare
#13
granadadr skrev:
jag skulle lägga mina dineros på en Bmw smile

Är inte dom jävligt dyra att äga? Och svårmekade om det krånglar?

Bara vad jag hört smile

ClubJDM
531 Inlägg
7 oktober 2013
#14
Som någon sa v/xc70. Kanske en hinda accord hade varit något. Mycket bil för pengarna där


8 883 Inlägg
7 oktober 2013
#15
biltjyv skrev:
Hello alla carlovers!

Mil och årtal oväsentligt. Så länge bilen är i bra skick och har alla papper [servicebok och kvitton] så är det lugnt

Det är nog omöjligt att ge några tips på märke, modell med dom kraven.
Låter mer som en köpes-annons.

Fotograf på tierpidag.se

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
7 oktober 2013
#16
biltjyv skrev:
granadadr skrev:
jag skulle lägga mina dineros på en Bmw smile

Är inte dom jävligt dyra att äga? Och svårmekade om det krånglar?

Bara vad jag hört smile

Det där är en riktigt gammal myt, bmw har idag mycket bra reservdels priser och är inte mer svårmeckade än någon annan modern bil. Skatten är det likadan som för en motsvarande bil utav annat märke, dock kan försäkringen va någon hundra lapp dyrare om året.

Dessutom finns det riktigt gott om billiga reservdelar i tyskland, vilket gör det riktigt billigt att skruva bmw !


Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
7 oktober 2013
#17
CHEEVA skrev:
biltjyv skrev:
granadadr skrev:
jag skulle lägga mina dineros på en Bmw smile

Är inte dom jävligt dyra att äga? Och svårmekade om det krånglar?

Bara vad jag hört smile

Det där är en riktigt gammal myt, bmw har idag mycket bra reservdels priser och är inte mer svårmeckade än någon annan modern bil. Skatten är det likadan som för en motsvarande bil utav annat märke, dock kan försäkringen va någon hundra lapp dyrare om året.

Dessutom finns det riktigt gott om billiga reservdelar i tyskland, vilket gör det riktigt billigt att skruva bmw !

nu brukar jag inte meka några normala grejer men lätta att meka är en överdrift.

en gammal volvo 740 är lätt att meka med.


försök tex att fixa kablaran mellan underedet och skuff där batterikablarna går på en bmw 5:serien och påstå att det är lätt.

men som sagt jag har aldrig bara bytt olja utan oftast ramlat in just när det är riktigt fuckat smile
förövrigt är just kablarna jag beskriver just ett standardfel på bmw ;-)

Kör fort så hinner inget hända...

Pappaledig
47 Inlägg
7 oktober 2013
#18
V70 Alla dagar sen  jag  skaffa min som fått all service  och går kanon så kommer jag inte gå från v70 bilarna hade  en innan som hade gått 49999 mil och gick kanon


Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
7 oktober 2013
#19
5BarnsPappan skrev:
V70 Alla dagar sen  jag  skaffa min som fått all service  och går kanon så kommer jag inte gå från v70 bilarna hade  en innan som hade gått 49999 mil och gick kanon

skulle oxå välja v70 d5 före tex audins 2.0tdi..inget fel  på audimotorn förutom egrkylarna som brukar gå sönder.

men d5 är en riktig go maskin och med ett chip blir den underbar bättre drag i en xc70 d5 med chip än en audi a6 2.0tfsi med chip smile

Kör fort så hinner inget hända...

908 Inlägg
7 oktober 2013
#20
Growe skrev:
CHEEVA skrev:
biltjyv skrev:

Är inte dom jävligt dyra att äga? Och svårmekade om det krånglar?

Bara vad jag hört smile

Det där är en riktigt gammal myt, bmw har idag mycket bra reservdels priser och är inte mer svårmeckade än någon annan modern bil. Skatten är det likadan som för en motsvarande bil utav annat märke, dock kan försäkringen va någon hundra lapp dyrare om året.

Dessutom finns det riktigt gott om billiga reservdelar i tyskland, vilket gör det riktigt billigt att skruva bmw !

nu brukar jag inte meka några normala grejer men lätta att meka är en överdrift.

en gammal volvo 740 är lätt att meka med.


försök tex att fixa kablaran mellan underedet och skuff där batterikablarna går på en bmw 5:serien och påstå att det är lätt.

men som sagt jag har aldrig bara bytt olja utan oftast ramlat in just när det är riktigt fuckat smile
förövrigt är just kablarna jag beskriver just ett standardfel på bmw ;-)

menar du kablarna som går till bensinpumpen sen lr ? har problem med min mätare o misstänker ngn kabel då flottör och armaturen e helt


Sök