3502
Sök

Vintern jobb 2013 -2014

Vinterjobb 2013-2014

12 563 Visningar
Projektet avslutat 21 oktober 2014
46 Inlägg
25 november 2013
Trådstartare
11/25     Då har jag varit nere i garaget och målat en gång till med rostskydds färgen, nu ska det få torka till
             sedan ska det dit en stålblå färg som är lite mera slitstark , det blir inte så mycket gjort men det ska
             en då göras .

46 Inlägg
2 december 2013
Trådstartare
12/02    Då har jag borrat bort dom bultarna som gick av när jag skulle ta bort soffan det var fyra st, som skulle
             fixas till, allt gick bra till sista skulle göras då blev det något som inte stämde kunde kasta er bulten i
             det gängade hålet och en då hade dom andra blivit perfekta.

46 Inlägg
3 december 2013
Trådstartare
Då har jag borrat bort dom bultarna som gick av när jag skulle ta bort soffan det var fyra st, som skulle
             fixas till, allt gick bra till sista skulle göras då blev det något som inte stämde. Kunde kasta ner bulten i
             det gängade hålet och ändå hade alla dom andra blivit perfekta.

46 Inlägg
4 december 2013
Trådstartare
12/04     Då har jag varit nere i garaget och fixat till den bulten som jävlades , det blev till att borra upp hålet
              och sätta dit en rör hylsa och sedan dra nya gänger i den 5/16x24 standard , nu så hoppas jag att det
              räcker med svetsandet , nu ska jag bara få fart på ventilations luckorna dom har fastnat i stängt läge
              men jag får se om det kan räcka om det att smörja upp dom ordentligt men det får vi se.
Senast redigerat av Andersgullstrand (Idag 21:19)

46 Inlägg
8 december 2013
Trådstartare
12/08     Har varit i garaget och förberett målning av golv, men och så fått ventilations luckorna att fungera som
             dom ska det blev en rejält med krypolja , men nu fungerar dom riktigt bra

88 Inlägg
8 december 2013
Ja dom luckorna är bra att öppna när det är helvetiskt varmt ute smile

Hann du prova om dom sista åtgärderna du gjorde tog bort dina ånglåsproblem??

Owner of 1960 Cadillac Convertible
http://www.garaget.org/?car=264439
Rogge

46 Inlägg
26 december 2013
Trådstartare
12/26     Har varit och målat första rundan med den den stålblå färgen , täckte inte så bra ska måla det en gång
             till får hoppas att den täcker bättre nästa gång

46 Inlägg
28 december 2013
Trådstartare
12/28      Då har jag målat andra varvet och det blev bra, så jag slipper nog att måla mera ,nu ska det beställas
              nya gummiplugg sedan ska ljud isolerings mattan på och så ska den blå heltäcknings mattan tvättas .
Senast redigerat av Andersgullstrand (28 december 2013)

ontoft
28 december 2013
Blir bra det här. Försök att få in bilderna här också.

46 Inlägg
14 januari 2014
Trådstartare
01/13      Nu har jag börjat så sakta att montera tilluftskanalerna i golvet, så snart är det dax med ljudisolering
              mattan, har tagit hem den blå heltäckningsmattan för tvätt eller försöka snygga till den lite

46 Inlägg
17 januari 2014
Trådstartare
01/16     Har tagit hem den blå heltäckningsmattan  för att göra den så ren som det var mylligt och den blev över
             förväntan det var nog grus och damm från 1959 i den, för fy vad det var skitig ,men nu är det riktigt fin
             fast den är gaska sliten men den får hänga med ett tag till.

88 Inlägg
18 januari 2014
Hur gjorde du rent den??  skrubba du den med borste och nåt rengöringsmedel bara ??

Owner of 1960 Cadillac Convertible
http://www.garaget.org/?car=264439
Rogge

46 Inlägg
31 januari 2014
Trådstartare
01/28     Har kollat min bränsle mätare och även haft tanken nere och kollat tankgivaren mätt upp alla el till
             bränslemätaren och efter mycket mätande så kom vi fram till att det var mätaren som hade fastnat
             av all skit som fans i mätaren sedan 59  det värkar som vi fick den att komma i gång får se lite närmare
             våren när det är dax att tanka.

ontoft
1 februari 2014
Andersgullstrand skrev:
01/28     Har kollat min bränsle mätare och även haft tanken nere och kollat tankgivaren mätt upp alla el till
             bränslemätaren och efter mycket mätande så kom vi fram till att det var mätaren som hade fastnat
             av all skit som fans i mätaren sedan 59  det värkar som vi fick den att komma i gång får se lite närmare
             våren när det är dax att tanka.

Hade du mycket skit i tanken också? Jag har fått byta tank på båda mina -59:or jag haft eftersom de hade så mycket skit och avlagringar att de inte gick att få rena. Blev tråkiga driftstopp ibland innan bytet.

46 Inlägg
1 februari 2014
Trådstartare
02/01    Då har vi varit i garaget ett tag och satt dit alla nya gummipluggar i golvet , lagt ljudisolerings mattan
             på plats , städat både soffan bak och fram så dom är rena , så nu är allt klart för att lägga in blåa
             heltäckningsmattan och lyfta in fram soffan på plats min hustru försöker att hjälpa till i bland och det går
              och det går riktigt bra för henne .

46 Inlägg
4 februari 2014
Trådstartare
02/04   Då är heltäckningsmattan på plats det var lite jobbigt med det gick ,det var betydligt värre med att
            få soffan på rätt plats men nu är den där den ska vara så nu kan man avsluta golv jobbet helt och
            fokusera på nästa upp gift som är byte av bränslepump .

46 Inlägg
16 februari 2014
Trådstartare
20/16     Då är nya bränslepumpen på plats, så lätta skulle alla jobb vara det enda som var lite märkligt var att
              när jag skulle lossa den gamla så blev jag lite förvånad för en av bultarna satt mycket låst , men nu får
              se hur det går med ny pump .

46 Inlägg
25 februari 2014
Trådstartare
02/25     Då har jag kollat min vakuumklocka,  fick smörja på den lite sedan blev det
             fart på den. Så nu fungerar den som den ska , vad bra, då sparade jag dom slantarna.Men det är lite
              konstigt att den fungerar i egentligen för den är visst sen dom monterade den 1959 när bilen byggdes

ontoft
25 februari 2014
Andersgullstrand skrev:
02/25     Då har jag kollat min vakuumklocka,  fick smörja på den lite sedan blev det
             fart på den. Så nu fungerar den som den ska , vad bra, då sparade jag dom slantarna.Men det är lite
              konstigt att den fungerar i egentligen för den är visst sen dom monterade den 1959 när bilen byggdes

Jag har hittills bytt två stycken vacuumklockor..... Dyra grejor.

46 Inlägg
28 februari 2014
Trådstartare
02/28    Då var det färdig skruvat för denna vintern, får hoppas att det inte dyker upp en massa problem nu
             under våren eller under sommaren utan att det blir en bra bilsommar, och en del roliga träffar med
             massa ny och gamla vänner.

Sök