har börjar lite smått med bilen igen efter litet uppehåll, har inte haft någon motivation att fixa med bilen alls.
idag har jag iallfall fixat klart fronten (se bild). kopplat fast oljereturen på motorn. och även beställt hem en fin cr packning till toppen så nästa vecka blir det av med toppen.
får ja bara fråga en sak angående turbo byggen? skulle de vara med vattenkyld turbo på dessa fina maskiner? är de bättre eller sämre än oljekyld? om man hittar en passande turbo som man får tag på av en vän fast den e vattenkyld.. hittar ingen info om de på ett bra sätt
får ja bara fråga en sak angående turbo byggen? skulle de vara med vattenkyld turbo på dessa fina maskiner? är de bättre eller sämre än oljekyld? om man hittar en passande turbo som man får tag på av en vän fast den e vattenkyld.. hittar ingen info om de på ett bra sätt
Bara bra att den även är vattenkyld, onödigt att värma upp oljan i onödan, spelar större eller mindre roll på vilken motor man har. T.ex i min bil 200sx s13 så är det bara 3 liter olja, då vill man helst inte värma upp oljan i onödan därför kör man med vattenkylt agg.
EDIT: Kör man bara olje-kylt agg är det viktigare att låta bilen stå på tomgång efter hårdkörning eller kör lugnt sita biten, eftersom att oljan slutar cirkulera när motorn stängs av.
Medans vattnet fortsätter med cirkulation även en bit efter motorn stängts av.
står bara vattenkyld? hade den fungerat bra att ha till en liknande bygge som han gör?
Givetvis är den fortfarande oljesmord, och kyls till viss del även av oljan. Kika även min edit i förra inlägget. Den borde väl funka bra, vilka turbo som är bäst till m50 vid turbokonvertering har jag sämre koll på:)
Äntligen blivit riktigt taggad på att få igång bilen igen
Har plockat av motorhuvsskyddet.
Idag blev grenröret helt klart så blev att montera turbon idag och lite annat smått Tyvärr så var oljereturslangen 3 cm för kort så blir att åka till swedol och lösa det
var ganska jobbigt att skruva dit grenröret pga att man fick skruva med nyckel och det var hyffsat trångt men det gick bra endå
I veckan kommer jag att påbörja bygga avgasröret och hälla i olja och vatten