simlar skrev:
Ja det var då bra skitigt.
1000rpm är ju lite högt, ska ligga kring 700-900rpm. Men det ska finnas en justerskruv på undersidan av spjället, testa skruva in den lite och se om tomgången hamnar rätt igen.
Däremot att den tvekar kan vara vakuumläckage (vilket även orsakar hög tomgång).
Så leta vakummläckage först innan du gör något annat.
Jag såg på bilden att du hade loss spjället, jag hoppas du då stoppade en ny packning mellan insug och spjäl för annars finns det risk för vakuumläckage där emellan.
Edit:
Att motorlampan (även kallad lambda-lampan) lyser igen efter nollning av felkoder tyder ju på att något inte står rätt till. Någon givare eller kontakt som inte funkar som den ska.
Jag vet inte vilka komponenter sprutet ger felkoder på, men vakuumläckage ska den inte ge felkod på tror jag. Men vakuumläckage är ju lätt att kolla.
Läs ut felkoden/erna så blir det lite lättare att lista ut vad som felar (oftast blir det lättare, inte alltid).
http://www.mekbiten.se/Egna_dokument/felkoder_740.pdf