Hej.
Beslutade mig för att väcka liv i denna tråd igen. Hoppas några följare är kvar och fortfarande sugen på att se mina galenskaper..
Vi börjar med vad som hände med S2an.
Tappade helt lusten & orken att fortsätta med den, så den såldes iväg i delar. Och även alla inventarier i garaget lika så, var helt bestämd på att aldrig röra en skruv på en bil igen, haha.
Slutade dock med att jag åkte och hämtade hem en Audi A4 quattro efter ett långt uppehåll.
Planerna då?
Fullt racebyggd bil med en hel del effekt och även lite specialspecial från mina egna dumma ideér.
Motorvalet föll på en VR6a då jag kände att de vore kul att prova något nytt. Så vi får se hur de går med en motor man aldrig rört en skruv på tidigare.
Börjar självklart med en bild på nyförvärvet hemkommen utanför garaget
Som ni kan se redan här så blir de en hel del rör.
För att vinna så mycket plats som möjligt under huven så föll valet på att placera vattenkylet bak. Tanken är också att få så lite vikt som möjligt framför framaxeln
Här har taket fått sig en lättare modifiering.
Motor, drivlina och de mesta nerskruvat.
Fått monterat dit sill stands
Förstärkningar till rambenen bak för att styva upp infästningar till bakvagnen
Asfaltsmattan borta och rentvättat.
Gussets i dörrar på plats.
Terapijobb i form av skrapning av tectyl...
Sömmat ramben i golvet för att motverka flexande ramben. Rambenen sitter endast punktade i golvet original och flexar en del.
Lite måttning av kylet.
Motor hemma och uppspänd i stativ för att rivas ner så fort de mesta karossmässigt är klart.
Egenbyggda fästen till rörfronten. Tanken är att dessa ska agera deformationszon. De visar sig nog om de funkar haha
AN20 kopplingar svetsade på kylaren.
Fästet för pedalstället. Hade problem med att de sviktade i S2an när man klev på broms hårt, så denna gång är de gediget byggt och förhoppningsvis stumt.
Valet denna gång föll på ett Suvi Performance ställ. Riktigt fin finish och känns stabilt å stryktåligt.
E-gaaaaaaaaaaaas
Kan de möjligtvis vara tänkt att jag kommer åka ALS?
Köpte mig en Howe utväxling för rattstången. För att kunna använda original fästet till styrväxeln så blev de tvunget att svarva ner "rattstången" för att få på den splinesade hylsan till utväxlingen.
Var lite pill att få till de då själva leden inte fick plats i svarvchucken, så vi blev tvungen att svarva ner leden en del innan. Men resultatet blev klockrent.
Uppdateringar kommer att komma löpande i takt med de man får gjort i garaget. Hoppas ni är fintresserad av att se mer av detta.
/W