2807
Sök

vindrutetorkaren är konstig??

30 Inlägg
9 november 2006
Trådstartare
hallo jo ja va ute nyss o såg att de hade lagt sig lite vattendroppar på rutan,men när ja skulle torka bort de så funkade bara den ene..men efter ett tag så fick igång den andra men den fastnar efter en gång.Så hamnar den längre ner än den andre där startpositionen är.
Så va är de för fel,ska ja skruva åt den,eller är de motorn???

"Jag Rullar!"

911 Inlägg
9 november 2006
Dansken80 skrev:
hallo jo ja va ute nyss o såg att de hade lagt sig lite vattendroppar på rutan,men när ja skulle torka bort de så funkade bara den ene..men efter ett tag så fick igång den andra men den fastnar efter en gång.Så hamnar den längre ner än den andre där startpositionen är.
Så va är de för fel,ska ja skruva åt den,eller är de motorn???

det kanske är skruven som har lossat på sig ?  checka d först ! sen får du försöka trixa fram positionen

pic up the phone, wazzzaaa

130 Inlägg
9 november 2006
Det är nog axeln som snurrar i den ena torkaren... samma motor kör båda och är kopplat med länkarmar (tror det är så även på 855) så hade det varit kass motor hade ingen av torkarna funkat.
Prova att spänna den.

30 Inlägg
9 november 2006
Trådstartare
okej ja ska kolla de när ja rastar hunden,är de lät att skruva fast den ..hur gör man?,och om de är länkarmen hur ser man den o hur spänner man den?

"Jag Rullar!"

27 Inlägg
9 november 2006
:;_;::_;_::_:;_.,-.-.,-.,-.,-.,--.,_,,,.,m.m.n.

30 Inlägg
10 november 2006
Trådstartare
vaa menar du?,som sagt idag ska ja ut o fixa detta me torkaren,vill ju gärna se va ja kör ifall de regnar när ja har min dotter med mig.

"Jag Rullar!"

120 Inlägg
10 november 2006
Ett besynnerligt vanligt problem på 800-serien där man gjort ett kontroktionsfel.
Smidigast är att plocka ur sjäva konstruktionen och smörja upp systemet för det är säkert packningen som gått sönder och skit har kommit ner i de helgjutna lederna i torkarna.
Kan vara ett helsike att få loss men tänk på att man skall kunna hantera mekaniken med ett finger. Så välsmörjt skall det vara! Återkom om du behöver mer intruktioner.

Henrik "Orientexpressen" Svensson

Sök