var precis de jag hörde. har bara snyggat till kanterna emot packningen å rundat innåt så förs få en jämn övergång. gjort de på insugssidan med. men som sagt kan ju inte bli sämre tycker man allt är ju så hemligt när folk portar sina motoroer. men som sagt inga kanter mindre motstånd va vad jag tänkte. å de känns som de borde bli lite brättre flöde då. märker man sen troligtvis när man mappar bilen;)
var precis de jag hörde. har bara snyggat till kanterna emot packningen å rundat innåt så förs få en jämn övergång. gjort de på insugssidan med. men som sagt kan ju inte bli sämre tycker man allt är ju så hemligt när folk portar sina motoroer. men som sagt inga kanter mindre motstånd va vad jag tänkte. å de känns som de borde bli lite brättre flöde då. märker man sen troligtvis när man mappar bilen;)
Jo precis. Polera utblåsen ska visst va populärt med så avgaserna kommer ut snabbt. Å på insugssidan lite sträv yta så luft och bränsle blandas bra
tja!! igår kom de två roliga paket på posten mina je kolvar och silicone slangkit till hela motorn ifrån d088 med:) snart kommer veven också. ska bli skönt å börja montera ihop allt igen:) så man kan börja på de roliga också:) JE Kolv och H-profils stake Mumms
Stiliga kolvar! Ang. din fråga - ingen aning! Vad jag sett (absolut inget tillförlitligt då jag inte håller på med sånt) så verkar det som att många viktar genom att fila bort från ämnet under förbränningsytan, dvs där kolven går ihop med staken. Men som sagt va, lita inte för mycket på mina ord - är inte helt hundra på att jag minns rätt!
ja dom är söta. kolvar skillde typ ingenting i vikt stakarna kunde jag inte mäta då min våg inte tog de hade bara en jätte liten våg som tog max 50g visst xd
tja nu börja slutet närma sig i motor renoveringen. i lördags efter baksmällan släppt började man på i med nya smidda ramlager, en ny beg smidd vev, kolvar,stakr i på med topp å allt insug å hela köret. saknar bara en ny oljepump så är hela kalaset igång igen:)
lite bilder på de hela:)) Blanka fina kolvar:) lite nytt lackade insuget svart då någon klåpare försökt polera de. sen lite blåa slangar ifrån do88 Franken F23 turbo och ett jbl gjutet grenrör. saknas bara 3" dp på de:)
saker beställda idag:)) ny dp i 3" med 200cell racekisse på:) samt ett kopplingskit med nytt svänghjul enkelmassigt. 6 puckad sinter hårdare tryckplatta ska klara 520nm+++
väntar bara på en ny oljepump samt någon liten detalj till innan motorn är ihop å i bilen.
frågan är vilken olja man ska häva i den bara men får köra på kvalites olja i bilen i alla fall inget biltema häör inte hahah.
får alla önska ett gott nytt år å sen syns vi på träffarna våren 2014 ))
Många rekommenderar dock att du kör på någon billig olja i början, och byter efter ett par hundra mil så du får bort alla metallspån som blir vid inkörning. Sen efter 2-3 gånger så slår du på lämplig kvalitetsolja. Men finns säkert någon som rekommenderar något annat.
jo men klart. ska köra en motorflusch på den också direkt första oljebytet. men har rengjort motorn riktigt noga å så så ska inte behövas så många oljebytn. men ska leta upp en magnet oljeplugg med. känns som ett måste
tja tyvärr står audi motorn lite stilla just nu då jag väntar på lite smådelar innan jag börja sätta ihop resten har i alla fall fått hem mitt kopplingskit och 3" dp med 200cell racekatt på så de är väldigt få ompnenter kvar innan motorn ska i bilen:)