Detta är så löjligt, kom folk på för nån månad sen att jorden skulle räddas? Har sett den där reklamen på aftonbladet ett tag, vilka töntar... detta problemet har funnits jävligt länge. Jag har då hört om det så länge jag minns.
Finns ingen chans i världen att det går att stoppa bara sådär.
Den globala temperaturen kommer öka, strömmarna däribland golfströmmen kommer ändra sig i riktning och storlek osv osv, det kommer bli sablarns varmt runt ekvatorn och här uppe får vi det kallare och kallare pga att strömmarna försvinner. Kanske blir det en ny istid? Mycket möjligt att vi om några hundra år har ett helt vinterlandskap här i norden året runt.
Oljan kommer ta slut, den populationen som är kvar blir mindre och kan inte längre använda sig av bilar eller liknande som drivs av fossila ämnen eftersom det inte finns några längre. Så nu börjar jorden återhämta sig, Växthusgaserna går åt av växter och växter dör och hamnar i jorden, på sikt så blir de nytt fossilt bränsle och cirkeln börjar om på nytt.
För grejjen är den att de som vi kallar "fossila" ämnen har en gång varit växter och och sånt. Alltså har allt detta funnit på jorden. Så själva ekosystemet förändras inte. Om vi dock plockar in gaser från mars och pumpar in dom här då händer det grejjer
![smile](img/smilies/smile.png)
Kanske får vi mer tropisk regnskog, mer stormar precis som i tropikerna. Men jag tror inte att vi här uppe får det problemet eftersom min uppfattning är att golfströmmen går åt skogen och då får vi istället kallt här.