3054
Sök

B230F gnisslar

18 Inlägg
13 oktober 2013
Trådstartare
Hej min 745a har börjat gnissla och det låter ganska rejält. Man hör det även inne i kupen.

Det är när man kört efter ett litet tag och motorn blivit varm som den börjar gnissla. Har haft ojämn tomgång sen jag köpte den, men den har aldrig fört såna oväsen som nu.

Här är ett klipp på hur det låter : http://www.youtube.com/watch?v=njy2bT8mn_E
Detta är efter jag varit och vänt i byn innan dess så lät den hur fint som helst.

Såhär låter den nystartad : http://www.youtube.com/watch?v=Jk9WwGxSUO0

Någon som tror sig veta vad det är för fel?
Senast redigerat av 940gltt (13 oktober 2013)

21 761 Inlägg
13 oktober 2013
Remmarna, har du kollat att de är i bra skick och rätt spända?

18 Inlägg
13 oktober 2013
Trådstartare
Har inte undersökt remmarna sådär jättemycket men dom flesta verkar sitta ganska spänt. Är den remmen som går vid generatorn som ser ut att vobbla lite ibland men den känns ändå rätt spänd.

18 Inlägg
15 oktober 2013
Trådstartare
Om det skulle vara remmarna skulle det inte låta oavsett om motorn var varmkörd eller inte? Kanske är vattenpumpen eller generatorn roll

21 761 Inlägg
15 oktober 2013
Det brukar väl oftast låta när motorn och remmarna är kalla, men det skadar ju aldrig att kolla en extra gång. Vattenpump och generator kan du kolla genom att tex montera bort remmarna, sedan "bryta/vicka" lagom hårt på respektive remskiva och se om det verkar glappa märkbart. smile

18 Inlägg
15 oktober 2013
Trådstartare
Ok, behöver man något speciellt verktyg för att ta bort remmarna? tongue Har nämligen inte en aning om hur man gör för att ta bort remmarna.

6 738 Inlägg
15 oktober 2013
kan kanske vara spänn-rullen till kam-remmen?

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

18 Inlägg
15 oktober 2013
Trådstartare
Kanske de kanske roll Är rädd att något ska gå sönder så skiten skär. Får väl lämna in den till någon verkstad, bilen läcker olja också så misstänker att det kommer från packboxen vid kamremmen.

Sök