ja i mitt fall så krånglade mina originalturbos en hel del, så när jag väl hade krånglat loss allt så lovade jag mig själv att inte sätta tillbaka den dyngan igen. men några fördelar är väl att de blir mycket mer lättskruvat (mer plats), mer effekt, sen e de ju manligt också
Tja har en supra me undrar varför alla bygger om till singel turbo ??
för det är mkt enklare och billigare att leta hästar på det sättet, enklare att byta saker osv. med dubbelturbo blir allt helt plötsligt dubbelt så dyrt.
så vf göra det?
men visst, skulle va mkt fränare om det kom en supra med 1000hk med dubbel, grymt ovanligt. men vem vill slänga ner mer pengar i sjön som man inte får tbx endå?
e tankarematurens e den i alu? har sj funderat på att svetsa fast an kopplingar men viste inte va de e för matrial, så iden las på is
tankarmaturen är i vanligt stål fast med guldkromatiserd yta som du måste slipa bort innan du svetsar i de annars blir de skit. jag köpte en rostfri AN-8 svetsnippel, har ej svetsat dit den än så vet inte hur resultatet kommer bli. men bara så du vet så måste du göra nya såna rör som går ner i armaturen ifall du kapar bort original slanganslutningarna dock inte så jävla avanserat