2916
Sök

.

550 Inlägg
16 oktober 2013
Trådstartare
#1
.
Senast redigerat av D-alvarsson (17 november 2013)


Evo raggare
386 Inlägg
16 oktober 2013
#2
Var det fel på termostaten från början?

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

550 Inlägg
16 oktober 2013
Trådstartare
#3
EvoTre skrev:
Var det fel på termostaten från början?

vet inte det. men den går bättre motor mässigt med den nya. men tempen är inte okej.


349 Inlägg
16 oktober 2013
#4
Ajdå hoppas inte topplockspackningen har gått!

Varför bytte du termostat?

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782

550 Inlägg
16 oktober 2013
Trådstartare
#5
Tanso skrev:
Ajdå hoppas inte topplockspackningen har gått!

Varför bytte du termostat?

den började vandra i temp. men motornverkade aldrig bli varm dock. kanske är tempgivaren som spökar. men bytte termostaten utifall. men nu börjar den koka efter bytet ist. kan de va luft i systemet?


5 198 Inlägg
16 oktober 2013
#6
Är väl bara prova lufta så får du svaret automatiskt

550 Inlägg
16 oktober 2013
Trådstartare
#7
gamlingen skrev:
Är väl bara prova lufta så får du svaret automatiskt

nått bra tips på luftningen? eller är de bara öppna högsta punkt och tomgångs köra ?


349 Inlägg
16 oktober 2013
#8
Öppna högsta punkt, sätt fläktarna på högsta värme i kupén och fyll på vatten tills att det inte kommer några mer bubblor.

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782

550 Inlägg
16 oktober 2013
Trådstartare
#9
Tanso skrev:
Öppna högsta punkt, sätt fläktarna på högsta värme i kupén och fyll på vatten tills att det inte kommer några mer bubblor.

okej! testar det. är det topppackning så går jag in i väggen sad


349 Inlägg
16 oktober 2013
#10
D-alvarsson skrev:
Tanso skrev:
Öppna högsta punkt, sätt fläktarna på högsta värme i kupén och fyll på vatten tills att det inte kommer några mer bubblor.

okej! testar det. är det topppackning så går jag in i väggen sad

Pröva det! Annars hur ser kylaren ut? Inget läckage eller så? Brun smet i oljan?

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782

550 Inlägg
16 oktober 2013
Trådstartare
#11
Tanso skrev:
D-alvarsson skrev:
Tanso skrev:
Öppna högsta punkt, sätt fläktarna på högsta värme i kupén och fyll på vatten tills att det inte kommer några mer bubblor.

okej! testar det. är det topppackning så går jag in i väggen sad

Pröva det! Annars hur ser kylaren ut? Inget läckage eller så? Brun smet i oljan?

kylaren har jag inte kollat, oljan ser bra ut. kollade den lite hastigt häromdagen. läste även att ett dåligt kylar lock kan ställa till de, vet ni nått om de ? smile


550 Inlägg
18 oktober 2013
Trådstartare
#12
har nu upptäckt att bilen håller temp om inte kylar locket sitter på. så va in och beställde ett nytt sådant, håller tummarna!


349 Inlägg
18 oktober 2013
#13
Det luktar ändo som topplockspackningen. Hade liknande problem förut med en bil, man bytte vissa saker och inbillade sig att det blev bra igen men sen kom kom tempen krypandes upp. Räcker med att det bara är ett litet litet fel.

Men hoppas på att det är kylarlocket!

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782

550 Inlägg
18 oktober 2013
Trådstartare
#14
Tanso skrev:
Det luktar ändo som topplockspackningen. Hade liknande problem förut med en bil, man bytte vissa saker och inbillade sig att det blev bra igen men sen kom kom tempen krypandes upp. Räcker med att det bara är ett litet litet fel.

Men hoppas på att det är kylarlocket!

motorn är ny renoverad så de bör ju inte va det hmm ska testa locket där och sen tempgivare, sen sätter jag mig o gråter en skvätt sad ^^



Sök