Här kommer lite kort fattat vad som kommer hända med min kära bil framöver.. bilen kommer att skickas iväg på blästring utav motor rum och grund lackas och fronten kommer bytas till v90 front och en Volvo 855 t5 motor kommer att... Visa mer
tjo alla här är min första bil som jag nu har ägt i snart i 11 år som har bytt utseende med årens gång,, kommer lägga upp lite bilder på hur den sett ut genom åren och nuvarande total renovering och förbättring med lack och motor och front byte...
Här är sista bilden på henne som hel och ihop satt för 3 år sedan.. ;( Man har ångrat sig många gånger och frågat sig själv vad fan man håller på med,,
Nu börjar ner monteringen och projekt v70 front på börjas
sista bilden på v70 projektet då vi inte fick ihop fronten och han som skulle hjälpa mig visade inget intresse alls för att hjälpa mig mera,, ;(
behövde du inte svetsa om skärmarna på den för länga dom typp 25cm på båda sidor?
detta projektet har lagts ner nu,, på denna bilden är inget fast skruvat utan bara ligger på bilen för jag kunde inte hålla mig för att se hur de såg ut kommer nya bilder på hur projektet har gått vidare i en annan skepnad,,
nu efter att ha sagt upp kontakten med killen som lovade att han skulle hjälpa mig att sätta ihop bilen får man dra hem den och alla delar till mitt egna garage
och nu äntligt hem kommen till mitt egna garage och fått sig första dosen vatten på sig på strax äver 2,5 år
nu är de dags att strippa av alla v70 prylar och svetsa ditt den ny blästrade och lackade fronten från en 940
nu efter att särat på frontens delar prov monteras de så de passar hyfsat..
så nu blir de att svetsa ditt i alla fall inne skärmarna innan bilen ska iväg för blästring utav motor rum och lite andra ställen
Blev även att rensa motor rum så dom kan blästra redigt överalt
Råkade Åka och handla en Volvo v90 front som ska på bilen också när de ändå va dåligt väder ute
så här en Lördags kväll sitter och tittar på gamla bilder och måste ju dela med mig utav min skönhet då hon en gång va i bruk men om ett år så kanske vi kan göra vägarna osäkra igen
ja ha då va lite mera av strippat... men av någn konstig anledning så sved de extra mycket när jag plockade av vingen,, men de kommer att komma dit en igen efter lack,,
avgas systemet är även bort plockat,,
Senast redigerat av Fetvolvopower (21 oktober 2013)