4710
Sök

MG ZR startar ej

Life is whatever you make, be true dont fake it
96 Inlägg
19 oktober 2013
Trådstartare
Hejsan!

Nu är det såhär jag har en MG ZR som vägrar starta efter bilen varit på kopplingsvajer byte
Så skulle jag köra till jobbet och bilen funkade helt krångelfritt så åker till jobbet men sen när jag ska åka hem från jobbet så vägrar den starta helt och hållet bilen låter som en kulspruta och allt bara blinkar och centrallåset leker som det vill och basen lever sitt liv och efter man prövat att starta den så tjuter i motorutrymmet

Och jag har köpt nytt batteri men det gjorde inge skillnad

Så vad tror ni?

Mvh Niklas

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
19 oktober 2013
Raid skrev:
Hejsan!

Nu är det såhär jag har en MG ZR som vägrar starta efter bilen varit på kopplingsvajer byte
Så skulle jag köra till jobbet och bilen funkade helt krångelfritt så åker till jobbet men sen när jag ska åka hem från jobbet så vägrar den starta helt och hållet bilen låter som en kulspruta och allt bara blinkar och centrallåset leker som det vill och basen lever sitt liv och efter man prövat att starta den så tjuter i motorutrymmet

Så vad tror ni?

Mvh Niklas

Kanske nåt jordningsfel nånstans eftersom du satt i ett nytt batteri och det ändå inte funkar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

21 761 Inlägg
19 oktober 2013
Mät spänningen på själva batteripolerna när du vrider nyckeln i startläge, visar det minst 10 V så mäter du på batteripolskorna. Skriv sedan vilket mätresultat du får. smile

96 Inlägg
19 oktober 2013
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Raid skrev:
Hejsan!

Så vad tror ni?

Mvh Niklas

Kanske nåt jordningsfel nånstans eftersom du satt i ett nytt batteri och det ändå inte funkar.

/Benny

ja, det trodde jag och farsan med, men vad kan et vara som är feljordat isåfall?

96 Inlägg
19 oktober 2013
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Mät spänningen på själva batteripolerna när du vrider nyckeln i startläge, visar det minst 10 V så mäter du på batteripolskorna. Skriv sedan vilket mätresultat du får. smile

okej får ta och göra det smile
men det konstiga är att bilen går och starta om man har startkablar kopplad men inte annars?

21 761 Inlägg
19 oktober 2013
Vart sätter du minusstartkabeln på din bil, på batteriet eller på motorn?

96 Inlägg
19 oktober 2013
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Vart sätter du minusstartkabeln på din bil, på batteriet eller på motorn?

Batteriet?

270 Inlägg
19 oktober 2013
Kanske dålig kontakt mellan polerna och kabelskorna?

21 761 Inlägg
19 oktober 2013
I så fall borde det vara dålig kontakt mellan batteripolerna och batteripolskorna, en sån sak syns med hjälp av de mätningar som jag föreslog förut. smile

Sök