Jag skulle börja med att läsa ut felkoder och se vad dom säger och sedan utgått från det. Sen är det inte ens säkert att felen hör ihop då bas/esp inte säkert sätter motorn i nödläge.
Jag skulle börja med att läsa ut felkoder och se vad dom säger och sedan utgått från det. Sen är det inte ens säkert att felen hör ihop då bas/esp inte säkert sätter motorn i nödläge.
Så om ESP/BAS visas behöver de inte vara det som gör att motorn är i Nödläge?
Vad kan det vara som gör detta? Trycker du full gas blir det max 3000 varv.
Jag skulle börja med att läsa ut felkoder och se vad dom säger och sedan utgått från det. Sen är det inte ens säkert att felen hör ihop då bas/esp inte säkert sätter motorn i nödläge.
Så om ESP/BAS visas behöver de inte vara det som gör att motorn är i Nödläge?
Vad kan det vara som gör detta? Trycker du full gas blir det max 3000 varv.
På många bilar går den i limp-home om växellådan (automat) strular. Kolla felkoder. Även kabelstammen längs torpedvägg kan glappa.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
ESP/BAS/ABS-varning brukar ofta bero på fel i bromsljuskontakten på dessa bilar om jag inte missminner mig, kan ju vara en billig grej att börja kolla.
ESP/BAS/ABS-varning brukar ofta bero på fel i bromsljuskontakten på dessa bilar om jag inte missminner mig, kan ju vara en billig grej att börja kolla.
Ska kolla detta, men fast detta lyser. Har det ingenting med att göra med att bilen går bara att varva till 3000 varv ?