Ang fronten... (är skruvarsugen själv men har inte möjlighet på grund av geografiska svårigheter för tillfället, därav min flödande inspiration
)
Antar att du sett denna bild?
http://thumbs.imagekind.com/247178_650/ … 1390564800Ditt akterparti är ju mer eller mindre kopierat från den 3d modellen
Det är en rätt bra look egentligen!
Annars hade jag utgått från denna look:
http://www.stanceworks.com/wp-content/u … stance.jpgAnvänt de äldre framskärmarna och byggt om positionsljusen till blinkers istället. Sen hade jag bara satt dit en klassisk frontläpp likt Golf GTi MK1 eller Camaro gen 1 RS. Enkelt, stilrent, klassiskt, snyggt!
Jag hade nog fortsatt på proportions förvrängningarna också och höjt mittsektionen på huven lika mycket som den är nedsänkt bak och dragit bak den över ventilationsgallret lika mycket som du dragit ut den bak. Det ger ett mer "Pro Touring" liknande stuk.
Sen hade jag nog höjt skärmkanterna runt om också så att dom följer fälgkanterna/däckskanten i rideheight. Likt denna välkända Amazon:
http://www.bruze.nu/galleri/110/201204-elmia_1060.JPGEventuellt t.o.m gått så långt som att byta skärmkanter, antingen till Amazon som följer hjulformen väldigt bra, eller Golf GTi MK1 som kommer bredda bilen. Dock anser jag dom vara nästan kantiga för att funka bra på en 142a... Ett alternativ kanske skulle vara skärmkanter från Ascona B framskärmar? Nu vet jag dock inte om dom är "stora nog".. Men dom har samma linjespråk som Volvon, dock en aning bredare.
Hur ska du göra med sidolister? Om du inte ska ha kvar dom hade jag nog gjort om det vecket en aning med, det blir ju ganska platt och liknar nästan en list i sig (vilket i sig är uppenbart då man behöver en plan yta att fästa listen mot)
Om du modifierar vecket så att det blir en skarpare kant, utan att det sticker ut mer, tror jag det kan bli ett lyft. Tänk BMW M3 E92 t ex.
En annan sak som kanske kan vara något, nu när bilen i övrigt blir så modifierad, kanske kan vara "flush mount" rutor fram och bak? Det kommer kräva en del arbete, men kommer göra att hela bilen ser Klart modernare ut! Med "Flush mount" menar jag att man inte använder gummilisten till rutan utan modifierar rutramen på ett sånt sätt att när man limmar rutan istället för att montera den med list så ligger rutan i samma nivå som plåten runt om. Själva hålet för rutan kan behöva minskas beroende på hur Volvon är byggd, djupet är mindre säkert om man behöver göra något åt, det går justera med höjden på limbädden. Vill man sen ha något som fyller den glipa som är oundviklig mellan ruta och kaross kan man använda en modernare rutlist, kika på framrutan på t ex en Omega A så ser du vilken typ jag tänker på! (Har du lite flyt så går den pilla loss på omegan hel utan att ta ut rutan, använd samma både fram och bak och korta till lämpligt längd mitt på nertill)
Att limma en gummilist-ruta är inga konstigheter. Rengör rutan grundligt och använd samma primer som används på limmade rutor, den är svart så det kommer se ut som vilken lim-ruta som helst förutom de små prickarna i kanten.
(f.d. glasmästare, så jag har provat detta och vet att det fungerar
)