LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.
Feeeeeet volvo! Reggade mig på garaget nu (tror dock jag har en gammal användare) för att kunna kommentera på ditt projekt. Har själv en 142:a som jag ska börja bygga på någon gång, och detta ger extremt med inspiration! Keep up the good work!
Feeeeeet volvo! Reggade mig på garaget nu (tror dock jag har en gammal användare) för att kunna kommentera på ditt projekt. Har själv en 142:a som jag ska börja bygga på någon gång, och detta ger extremt med inspiration! Keep up the good work!
Kul! Det är bara börja bygga! Ska försöka göra nåt bra med bilen till slut!
Alla ni som kommenterar VictorP:s, kommentar, tack för att ni håller med mig, för en custom är det iallafall i mina ögon.
VictorP, vi bor i ett land där man får tycka precis vad man vill, och det är ditt privilegium att få tycka vad du vill även om mitt bygge. Jag tar absolut inte illa vid mig, tyck på! Du/ni tycker ju ändå att bygget är snyggt! Om den är speciell eller särskilt speciell är ju förstås upp till betraktaren. Det enda jag vet är att, hittills har det varit BRA mycket jobb med den, och mer blir det som sagt, hoppas dock den går även under er benämning som custom till slut!
Jag har sträckläst hela tråden och jag måste säga att jag är riktigt imponerad! Jag känner på mig att denna bilen kommer att bli riktigt fräck när den blir "färdig". Så detta ska helt klart följas!
Ps. I mina ögon är detta lika mycket custom som Molles 142 och Mellbergs 80 talsbyggen. Plus att jag själv äger en 144 så jag ser att det är bra mycket saker och delar som du har ändrat på, detta är enligt mig ett 100% cutombygge
Har sträckläst tråden 2 grr, och somsagt så tror jag att den kommer bli grym tillslut. Notera även att jag skrev att jag håller med kompisarna till viss del. Vad är meningen med att hugga till som en cobra bara för att någon inte delar er åsikt?
Till Ts: har du bestämt vilken front du ska köra på än?
Edit:
Paulit skrev:
Det enda jag vet är att, hittills har det varit BRA mycket jobb med den, och mer blir det som sagt, hoppas dock den går även under er benämning som custom till slut!
Förstår att du slitit mycket med den och det var inte alls min mening att trycka ner dig eller ditt bygge, ville mest bara dela min/kompisarnas åsikt
Och det är klart att den kommer bli custom även i våra ögon
Har sträckläst tråden 2 grr, och somsagt så tror jag att den kommer bli grym tillslut. Notera även att jag skrev att jag håller med kompisarna till viss del. Vad är meningen med att hugga till som en cobra bara för att någon inte delar er åsikt?
Till Ts: har du bestämt vilken front du ska köra på än?
Fronten blir nåt helt eget, ska se vad jag kan få till, oroar mig mest för hur jag tillverkar själva "grill"-gallret på bästa sätt, och hur tätt det ska vara. Sen även hur kanten runt ska fås till... Aja, det ger sig nog när jag väl får som tidigare sagt arslet ur röven och attackerar problemet. Blir väl nått finn-meck som ser ut som skit i version 1. Sen gör om gör rätt.
Fronten blir nåt helt eget, ska se vad jag kan få till, oroar mig mest för hur jag tillverkar själva "grill"-gallret på bästa sätt, och hur tätt det ska vara. Sen även hur kanten runt ska fås till... Aja, det ger sig nog när jag väl får som tidigare sagt arslet ur röven och attackerar problemet. Blir väl nått finn-meck som ser ut som skit i version 1. Sen gör om gör rätt.
Exprimentera på du! Det blir nog bäst i slutändan då. Tror nog att något gtoliknande skulle smälta in bra
Tydligen någon i tråden som har hela skärmen full i Tippex när han/hen/hon inte ser skönheten i Paulits Custom kärra.
Haha, att man alltid skrattar när dina inlägg kommer Herr Te, du e rolig du
Men nädå, de ser nog "skönheten", de har bara åsikter om huruvida den e custom eller inte, tror inte de menar något illa Vad som är kul för mig är iallafall ATT projektet diskuteras, inte bara här, men i "stugorna", DET är kul!
Tydligen någon i tråden som har hela skärmen full i Tippex när han/hen/hon inte ser skönheten i Paulits Custom kärra.
Haha, att man alltid skrattar när dina inlägg kommer Herr Te, du e rolig du
Men nädå, de ser nog "skönheten", de har bara åsikter om huruvida den e custom eller inte, tror inte de menar något illa Vad som är kul för mig är iallafall ATT projektet diskuteras, inte bara här, men i "stugorna", DET är kul!
Du har så rätt alla måste få tycka och det är tur vi tycker olika annars åkte vi alla med likadana customs
Vad en custom är, är väl svårt att säga. Däremot kan man ju bygga Classic Custom, men dit hör inte detta projekt. Likväl som att folk tycker att en bred, låg och mjukformad bil med matt lack, oavsett årsmod, är en lead sled idag.
En riktig lead sled är en låg, äldre amerikanare med mjuka former i customstil där det inte finns spackel, utan bly (tenn idag) Men detta kommer väl ändras totalt med tiden.
Till topic, trevligt projekt men nu får Paulit faktiskt börja smälta metall igen så man slipper följa tråden i onödan
Skruvar hellre i skotrar! www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!
Har följt ditt bygge i det tysta men kan inte låta bli att kommentera nu. Älskar din bil :-) är pga dig som jag ska försöka få tummen ur röva och börja bygga på mn 164:a. Så en fet tumme upp :-)
Har följt ditt bygge i det tysta men kan inte låta bli att kommentera nu. Älskar din bil :-) är pga dig som jag ska försöka få tummen ur röva och börja bygga på mn 164:a. Så en fet tumme upp :-)
Till topic, trevligt projekt men nu får Paulit faktiskt börja smälta metall igen så man slipper följa tråden i onödan
Haha, smälta metall... Jag lovar jag gör vad jag kan! Problemet är ju att det blir/är sommar... Har massor annat också Håller just nu på att lägga plattor för en ny carport bla. Tyvärr blir detta projekt lidande, hoppas du har tålamod att vänta...
turbonova skrev:
Tack för den fetingen! Det är bara börja med 164:an, kör bara!
fadret skrev:
turbonova skrev: