2964
Sök

Volvo 142 Custom

LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.

919 926 Visningar
Uppdaterades senast 5 oktober 2019
1 Inlägg
27 maj 2014
Feeeeeet volvo! Reggade mig på garaget nu (tror dock jag har en gammal användare) för att kunna kommentera på ditt projekt. Har själv en 142:a som jag ska börja bygga på någon gång, och detta ger extremt med inspiration! Keep up the good work!

684 Inlägg
27 maj 2014
Trådstartare
xXPoptotXx skrev:
Feeeeeet volvo! Reggade mig på garaget nu (tror dock jag har en gammal användare) för att kunna kommentera på ditt projekt. Har själv en 142:a som jag ska börja bygga på någon gång, och detta ger extremt med inspiration! Keep up the good work!

Kul! Det är bara börja bygga! Ska försöka göra nåt bra med bilen till slut! big_smile

684 Inlägg
27 maj 2014
Trådstartare
Alla ni som kommenterar VictorP:s, kommentar, tack för att ni håller med mig, för en custom är det iallafall i mina ögon.

VictorP, vi bor i ett land där man får tycka precis vad man vill, och det är ditt privilegium att få tycka vad du vill även om mitt bygge. Jag tar absolut inte illa vid mig, tyck på! Du/ni tycker ju ändå att bygget är snyggt! Om den är speciell eller särskilt speciell är ju förstås upp till betraktaren. Det enda jag vet är att, hittills har det varit BRA mycket jobb med den, och mer blir det som sagt, hoppas dock den går även under er benämning som custom till slut! smile

762 Inlägg
27 maj 2014
Jag har sträckläst hela tråden och jag måste säga att jag är riktigt imponerad! Jag känner på mig att denna bilen kommer att bli riktigt fräck när den blir "färdig". Så detta ska helt klart följas!

Ps. I mina ögon är detta lika mycket custom som Molles 142 och Mellbergs 80 talsbyggen. Plus att jag själv äger en 144 så jag ser att det är bra mycket saker och delar som du har ändrat på, detta är enligt mig ett 100% cutombygge smile

341 Inlägg
27 maj 2014
Har sträckläst tråden 2 grr, och somsagt så tror jag att den kommer bli grym tillslut. Notera även att jag skrev att jag håller med kompisarna till viss del. Vad är meningen med att hugga till som en cobra bara för att någon inte delar er åsikt? smile

Till Ts: har du bestämt vilken front du ska köra på än? smile

Edit:
Paulit skrev:
Det enda jag vet är att, hittills har det varit BRA mycket jobb med den, och mer blir det som sagt, hoppas dock den går även under er benämning som custom till slut! smile

Förstår att du slitit mycket med den och det var inte alls min mening att trycka ner dig eller ditt bygge, ville mest bara dela min/kompisarnas åsikt smile

Och det är klart att den kommer bli custom även i våra ögon wink
Senast redigerat av VictorP (27 maj 2014)

684 Inlägg
27 maj 2014
Trådstartare
VictorP skrev:
Har sträckläst tråden 2 grr, och somsagt så tror jag att den kommer bli grym tillslut. Notera även att jag skrev att jag håller med kompisarna till viss del. Vad är meningen med att hugga till som en cobra bara för att någon inte delar er åsikt? smile

Till Ts: har du bestämt vilken front du ska köra på än? smile

Fronten blir nåt helt eget, ska se vad jag kan få till, oroar mig mest för hur jag tillverkar själva "grill"-gallret på bästa sätt, och hur tätt det ska vara. Sen även hur kanten runt ska fås till... Aja, det ger sig nog när jag väl får som tidigare sagt arslet ur röven och attackerar problemet. Blir väl nått finn-meck som ser ut som skit i version 1. Sen gör om gör rätt. big_smile

341 Inlägg
27 maj 2014
Paulit skrev:
Fronten blir nåt helt eget, ska se vad jag kan få till, oroar mig mest för hur jag tillverkar själva "grill"-gallret på bästa sätt, och hur tätt det ska vara. Sen även hur kanten runt ska fås till... Aja, det ger sig nog när jag väl får som tidigare sagt arslet ur röven och attackerar problemet. Blir väl nått finn-meck som ser ut som skit i version 1. Sen gör om gör rätt. big_smile

Exprimentera på du! Det blir nog bäst i slutändan då. Tror nog att något gtoliknande skulle smälta in bra smile
http://i.imgur.com/AEbWHu8.jpg

2 341 Inlägg
27 maj 2014
Tydligen någon i tråden som har hela skärmen full i Tippex när han/hen/hon inte ser skönheten i Paulits Custom kärra.

684 Inlägg
27 maj 2014
Trådstartare
VictorP skrev:
Exprimentera på du! Det blir nog bäst i slutändan då. Tror nog att något gtoliknande skulle smälta in bra smile

Nja, gillar inte att den är tvådelad, får fronten att se smalare ut på nåt sätt...

341 Inlägg
27 maj 2014
Paulit skrev:
VictorP skrev:

Nja, gillar inte att den är tvådelad, får fronten att se smalare ut på nåt sätt...

Okej smile

684 Inlägg
27 maj 2014
Trådstartare
MR_T skrev:
Tydligen någon i tråden som har hela skärmen full i Tippex när han/hen/hon inte ser skönheten i Paulits Custom kärra.

Haha, att man alltid skrattar när dina inlägg kommer Herr Te, du e rolig du big_smile

Men nädå, de ser nog "skönheten", de har bara åsikter om huruvida den e custom eller inte, tror inte de menar något illa big_smile
Vad som är kul för mig är iallafall ATT projektet diskuteras, inte bara här, men i "stugorna", DET är kul! smile

2 341 Inlägg
27 maj 2014
Paulit skrev:
MR_T skrev:

Haha, att man alltid skrattar när dina inlägg kommer Herr Te, du e rolig du big_smile

Men nädå, de ser nog "skönheten", de har bara åsikter om huruvida den e custom eller inte, tror inte de menar något illa big_smile
Vad som är kul för mig är iallafall ATT projektet diskuteras, inte bara här, men i "stugorna", DET är kul! smile

Du har så rätt alla måste få tycka och det är tur vi tycker olika annars åkte vi alla med likadana customs smile

Inbiten Volvonörd
799 Inlägg
27 maj 2014
VictorP skrev:
Jag vet att det är mkt kvar, och den lär bli grym när den är klar. Men just nu tycker jag inte att den är super speciell.

Skulle gått till specsavers!

Paulit: Varje gång jag tittar på bilen din så fastnar blicken på nån del och jag bara njuter, grymt byggt!!

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995

341 Inlägg
28 maj 2014
Fasen så kul att den enda här som faktiskt kan ta lite kritik är Paulit, ägaren av bilen. big_smile

684 Inlägg
28 maj 2014
Trådstartare
VictorP skrev:
Fasen så kul att den enda här som faktiskt kan ta lite kritik är Paulit, ägaren av bilen. big_smile

Man är väl ödmjuk! big_smile

Nä, men alla som har kommenterat är väl inte sura på nåt sätt, det enda detta handlar om är ju definitionen av custom, och där tycker vi bara olika big_smile

www.LynxTalk.se
420 Inlägg
28 maj 2014
Trevligt projekt, och bra jobbat hittills!

Vad en custom är, är väl svårt att säga. Däremot kan man ju bygga Classic Custom, men dit hör inte detta projekt.
Likväl som att folk tycker att en bred, låg och mjukformad bil med matt lack, oavsett årsmod, är en lead sled idag.

En riktig lead sled är en låg, äldre amerikanare med mjuka former i customstil där det inte finns spackel, utan bly (tenn idag) Men detta kommer väl ändras totalt med tiden.

Till topic, trevligt projekt men nu får Paulit faktiskt börja smälta metall igen så man slipper följa tråden i onödan wink

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!

gillar en riktig burnout
1 174 Inlägg
29 maj 2014
Har följt ditt bygge i det tysta men kan inte låta bli att kommentera nu. Älskar din bil :-) är pga dig som jag ska försöka få tummen ur röva och börja bygga på mn 164:a. Så en fet tumme upp :-)

1 125 Inlägg
29 maj 2014
turbonova skrev:
Har följt ditt bygge i det tysta men kan inte låta bli att kommentera nu. Älskar din bil :-) är pga dig som jag ska försöka få tummen ur röva och börja bygga på mn 164:a. Så en fet tumme upp :-)

164:an är ju snygg vagn

684 Inlägg
30 maj 2014
Trådstartare
RannerKing skrev:
Till topic, trevligt projekt men nu får Paulit faktiskt börja smälta metall igen så man slipper följa tråden i onödan wink

Haha, smälta metall... Jag lovar jag gör vad jag kan! Problemet är ju att det blir/är sommar... Har massor annat också sad  Håller just nu på att lägga plattor för en ny carport bla. Tyvärr blir detta projekt lidande, hoppas du har tålamod att vänta...

turbonova skrev:

Tack för den fetingen! Det är bara börja med 164:an, kör bara!

fadret skrev:
turbonova skrev:

164:an är ju snygg vagn

Håller med.

19 Inlägg
2 juni 2014
Har sträckläst tråden nu smile Riktigt snygg taksänkning och skuffluckan blev ju asball!

Hur hade du tänkt med inredning förutom panelen? Blir det original där eller omgjord? Skulle satsa på att få i en helsoffa fram, skulle vara fräckt!

Hade själv en Volvo 142 74 som okapad traktor smile

Sök