LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.
Har sträckläst tråden nu Riktigt snygg taksänkning och skuffluckan blev ju asball!
Hur hade du tänkt med inredning förutom panelen? Blir det original där eller omgjord? Skulle satsa på att få i en helsoffa fram, skulle vara fräckt!
Hade själv en Volvo 142 74 som okapad traktor
Har hämtat en inredning från en 142 -69 igår, tänkte att det kan se lite coolt ut med nyare panel men gamla stolar utan nackstöd. Klä om dessa i alcantara eller liknande... Vi får se hur det blir, den möjligheten finns hemma nu iallafall...
Hoppas projektet kommer igång snart igen, detta är nog mitt favorit projekt på garaget så lite synd att det står stilla.
NÅNTING händer ju med projektet, men kanske inte byggbilder just nu tyvärr.. Lite ointressant att ta bilder på en gammal inredning till exempel... Ha tålamod både du och ni andra, bygget kommer att fortsätta, det är bara en massa annat som också måste göras, som inte hör till detta projekt.... Vill dock påminna om att detta ÄR ett långtidsprojekt, ekonomi och annat styr tyvärr byggtakten...
Det vore faktiskt lite ballt med helsoffa i din bil. Skulle liksom passa in i konceptet. Lite mini lowrider på stuket.
Helsoffa skapar dock lite problem med växelspaken/kardantunnelupphöjningen antar jag, det skulle vara om man hade haft rattväxel då!
Det fanns några enstaka 140 som levererades med helsoffa i fram, dock mycket ovanligt och antagligen så var det bilar med rattautomat, alternativt långspak
Hoppas projektet kommer igång snart igen, detta är nog mitt favorit projekt på garaget så lite synd att det står stilla.
NÅNTING händer ju med projektet, men kanske inte byggbilder just nu tyvärr.. Lite ointressant att ta bilder på en gammal inredning till exempel... Ha tålamod både du och ni andra, bygget kommer att fortsätta, det är bara en massa annat som också måste göras, som inte hör till detta projekt.... Vill dock påminna om att detta ÄR ett långtidsprojekt, ekonomi och annat styr tyvärr byggtakten...
Bilder som bilder, kul att se nåt av det du håller på med Om inte annat lite "nya" bilder på bilen så man blir lite extra taggad att vänta
Chockerande nog har jag faktiskt tillbringat några timmar i garaget idag.. Har ju försökt hitta på nåt bra sätt att få fast stötdämparna fram, det slutade med att jag förstärkte upp länkarmen lite, vet inte om det är overkill eller inte, men vart nojig för att den ska sitta i ena sidan på länkarmen. Såhär blir det iallafall:
Började med att kapa bort fästet för genomslagsgummit och kapa till en bit som passade:
Sedan en plåt på översidan.
Svetsa fast.
Då blev det såhär.
Plåten svetsad.
Med bälgen:
Borde bli hållbart
Underifrån:
Det var en liten update! Nu ska jag bara repetera på andra sidan, och sedan få dit nåt slags fäste till dämparna.
Snyggt jobbat med länkarmarna. Jag har funderat på något liknande. Men jag kommer behöva sänka infästningen för stötdämparen. Så mina förstärkningar blir nog att boxa sidorna där uppviket är.
Man skulle ha haft råd till coilovers nu så man får testa att montera
Fortsatte att pilla lite med länkarmen igår, blev lite mer småändringar när boxningen kom på plats. Boxningen innebar även att genomslagsgummits stopp-plåt var tvunget att flyttas uppåt, plus att jag fick anpassa balken lite. Ska se om jag hinner ta lite foton ikväll..
Följer alla steg och bilder är så mycket roligare att se även om du kanske inte tycker det är nått speciellt du gör. Men för oss följare är det dessto roligare. Och, fortsatt jäkligt bra och fräna genomtänkta lösningar.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .