hej! har köpt mej en gammal bmw e30 320 som jag ska bygga om till en m3 replica. såklart ska jag hänga i en annan motor. har köpt mej en m30b35 från en e34. har lite delar å få tag på innan jag kan montera den: en kylare från en... Visa mer
Passat in skärmarna inget roligt jobb med baksärmarna blev många fan och jävlar innan dom satt på plats vill jag lova
Pova lägga på c stolpen den passa allt utom perfekt
400 smällar senare Med planka och slägga blev den gamla c-stolpen tillräckligt smal för att passa den nya
Passat in frontplåt och stötfångarna gjorde egna fästen till stötfångaren (bild kommer sen ) frontplåten är skruvad och nitad för att underlätta att hänga i motorn i framtiden då de blir ganska trångt att lyfta i och ur en m30b35
BMW 750 ok fram och m3 e36 3,2 skivor och ok bak som alla förstår så kommer fram och bakvagn byggas om till 5 bultat blir en m3 e36 framvagn och upp borrade nav bak ska även försöka få tag på en lamelldiff 3.91 eller 4.10
Svetsade ett fjäderbenstag bak och gjorde om fästena till buren så dom har godkända mått vilket jag missade när jag gjorde dom första gången även svetsat förstärkningsplattor i karossen.
Inte för att vara en partypooper, men se till att inte bältet ligger emot bågen på nå vis annars funkar det inte på besiktningen.. //Dunken
Hur menar du då? Ser du nått problem med buren som jag lär tänka på? Jag ska ha fyrpunktsbälten var tanken fästa i orginalpunkterna för bältet de är väll godkänt?
Nope, måste vara orginalbälten i bilen också, fyr, fem samt sexpunktsbälten är inte godkända efter väg..
Har funnit nåra exemplar som hade rätt märkning men vet ej om nån besiktigat med såna..
Du lär ha bågen lite bakom b-stolpen så att inte org-bältet ligger emot bågen vid användning..
Som jag läste skulle du väl besikta den på bilprovningen, eller uppfatta jag fel då?? //Dunken
Okej du har nog fattat rätt.. Jag har hört att de bara gäller att ha som du säger rätt märkning, använda bilens orginal fästpunkter och rätt typ av spännen men jag får ta och besöka bilprovningen å prata med killen på regbesiktningen och höra vad han säger. Men tror jag kan få dit orgninalbältet som de ser ut nu utan att de ligger emot ska kika nästa gång jag är i garaget. Tack för tipset! //Erik
Nope, måste vara orginalbälten i bilen också, fyr, fem samt sexpunktsbälten är inte godkända efter väg..
Har funnit nåra exemplar som hade rätt märkning men vet ej om nån besiktigat med såna..
Du lär ha bågen lite bakom b-stolpen så att inte org-bältet ligger emot bågen vid användning..
Som jag läste skulle du väl besikta den på bilprovningen, eller uppfatta jag fel då?? //Dunken
Okej du har nog fattat rätt.. Jag har hört att de bara gäller att ha som du säger rätt märkning, använda bilens orginal fästpunkter och rätt typ av spännen men jag får ta och besöka bilprovningen å prata med killen på regbesiktningen och höra vad han säger. Men tror jag kan få dit orgninalbältet som de ser ut nu utan att de ligger emot ska kika nästa gång jag är i garaget. Tack för tipset! //Erik
Samt att det är orginalstolar som gäller vid regbesiktning.. Väldigt viktigt!