2903
Sök

Polo sdi 199? blir inlöst.

175 Inlägg
1 november 2013
Trådstartare
Hejhej, har en vän från polen här på besök och på en parkering blev han på körd. Nu till min fråga kan man begära mer pengar för hans hemresa till polen? Tacksam för snabba svar.

450 Inlägg
1 november 2013
felek skrev:
Hejhej, har en vän från polen här på besök och på en parkering blev han på körd. Nu till min fråga kan man begära mer pengar för hans hemresa till polen? Tacksam för snabba svar.

Men seriöst, de lär ni väl ta med försäkringsbolaget, hur svårt kan de va att framföra ett krav till dem och de värsta som händer är att ni får nej och dem talat om vad dem har för policy.

Vad spelar de för roll vad någon säger här för något ?

175 Inlägg
1 november 2013
Trådstartare
Henrik-N skrev:
felek skrev:

Men seriöst, de lär ni väl ta med försäkringsbolaget, hur svårt kan de va att framföra ett krav till dem och de värsta som händer är att ni får nej och dem talat om vad dem har för policy.

Vad spelar de för roll vad någon säger här för något ?

Seriöst? Tack för ditt svar, då vet jag.

Evildan
1 november 2013
Aj som fan, bröt han något?
Kan gå att få rätt till sjuktransport hem om han blev så pass skadad att han fick en tillfällig/permanent funktionsnedsättning.
Ni får kontakta läkaren om det fanns behov för det.
Lycka till.

175 Inlägg
1 november 2013
Trådstartare
Evildan skrev:
Aj som fan, bröt han något?
Kan gå att få rätt till sjuktransport hem om han blev så pass skadad att han fick en tillfällig/permanent funktionsnedsättning.
Ni får kontakta läkaren om det fanns behov för det.
Lycka till.

tack

175 Inlägg
1 november 2013
Trådstartare
felek skrev:
Hejhej, har en vän från polen här på besök och på en parkering blev hans bil(så att alla hänger med) på körd. Nu till min fråga kan man begära mer pengar för hans hemresa till polen? Tacksam för snabba svar.

Evildan
1 november 2013
felek skrev:
felek skrev:
Hejhej, har en vän från polen här på besök och på en parkering blev hans bil(så att alla hänger med) på körd. Nu till min fråga kan man begära mer pengar för hans hemresa till polen? Tacksam för snabba svar.

Aha, då betyder meningen helt annan sak.

Det beror förmodligen på vilken typ av försäkring han har, ni får försöka kontakta hans bolag hemmavid.
Jag är tveksam till om motpartens försäkring täcker resekostnaden hem, men givetvis är det värt att fråga motpartens bolag då han inte har någon användbar bil längre.
Din kompis bolag kanske kan kräva motpartens bolag för eventuella akuta utgifter som dom gjort.
Hoppas det löser på vettigt vis. (Samt att han får rätt pengar för bilen.)

175 Inlägg
1 november 2013
Trådstartare
Evildan skrev:
felek skrev:
felek skrev:

Aha, då betyder meningen helt annan sak.

Det beror förmodligen på vilken typ av försäkring han har, ni får försöka kontakta hans bolag hemmavid.
Jag är tveksam till om motpartens försäkring täcker resekostnaden hem, men givetvis är det värt att fråga motpartens bolag då han inte har någon användbar bil längre.
Din kompis bolag kanske kan kräva motpartens bolag för eventuella akuta utgifter som dom gjort.
Hoppas det löser på vettigt vis. (Samt att han får rätt pengar för bilen.)

ja juste, det tänkte vi inte på. tack för ditt svar!

Sök