Hej!
Har en BMW 320 årsmodell 92 som vinterbil, funkat kalas bra innan i motor och låda tills jag lånade ut bilen till en kompis i några dagar. Då jag skulle hämta bilen så sa han att han tyckte kopplingen tog lustigt och det kände jag ju direkt att den gjorde, det är de tråkiga när man lånar ut saker men han sa att den blev sån över en natt och har tyvärr svårt att tro det.
Kopplingen tog rätt dåligt o svårt o få i växlarna och han hade kört så med den till jobbet samma dag, 4 mil och jag tänkte inte köra hem den så, så vi bogserade hem den.
2 veckor efter tänkte jag börja kolla lite på den och först flytta den till garaget då, men när jag skulle starta med kopplingen nere så tog den inte alls, så bilen hoppade framåt emot staketet.
Jag tycker det känns som om kopplingscylindern som läcker? Hade kopplingen vart dålig så hade ju han inte tagit för 2 veckor sen heller. Han stod ju endå så två veckor så om de kommit in luft och läckt ut bromsvätska under den tiden, har inte mekat så mycket BMW så vad säger ni?
Bromsvätska finns i behållaren, i nuläget har ja inte hunnit med den alls men tänkte pilla lite imorgon på bilen så tänkte jag kunde fråga er oxå samtidigt
tacksam för all hjälp!
Ha de gott!