Tackar för kommentarerna.
Den nya bussen kommer INTE tvättas. Eller jo men bara på rutorna så man ser ut
. Den ser rätt fräsch ut under, i hjulhus osv och på dom klassiska ställena och inga nämnvärda rostproblem. Ska jag vara helt ärlig så har jag inte sett ett enda rosthål på bilen trots att jag tittat noggrant.
142an så har jag ingen aning alls om årsmodell. Volvo är inte min grej direkt och jag har inte hämtat hem den ännu
Jag drar lite snabbt vad jag gjort med bussen då också.
Jag kapade ur lite mer ur hjulhusen där jag hittade rost och trodde detta var allt meen jag hade fel.
Knackade lite på plåten runt om och det slutade med att det såg ut såhär.
Blir att tillverka egen plåt och svetsa dit det. Jag har även skrapat rent hjulhusen från underredsmassa men det har jag ingen bra bild på. Det var dock det som gjorde att jag hittade lite mer rost
Bägge hjulcylindrarna bak hade kärvat ihop och var stumma så det blir att beställa nya såna.
Stötdämparna bak var slutare än slutast
Dels så hade det rostat hål i skyddet och man kunde pressa ihop dom för handkraft utan att ens ta i.
Jag har gått igenom både fram och bakvagn för att kolla hur skicket är på prylarna och det är faktiskt ganska bra överlag. Mestadels ytrost så det blir att blästra delarna och lacka dom
Kan bjuda på lite bilder på det hjulupphängningarna så ser ni hur pass avancerade bussarna faktiskt var
Anledningen till att det dröjer mellan uppdateringarna är pga pengabrist (Så sponsring vore ju najs), att jag inte har något garage och jag har ingen ork att uppdatera ibland
Jag har lov nu så under veckan kommer det nog skruvas en hel jävla del iaf!