4403
Sök

Importera från polen , tullavgifter ?

2 644 Inlägg
12 november 2006
Trådstartare
Hejsan smile jag sitter o letar lite roliga delar nu och så kom ja in på en hemsida från polen..

http://www.tuning-zone.pl/?pageid=30&lang=pl här är hemsidan

Och så hitta ja en rätt nice front så stog de att den kosta 450 tog ja de i svenska kroner va lite över 1100 kr , de tyckte ja lätt dumt billigt...

Så börja ja undra va de kan kosta o ta hem grejerna till sverige är de nån som har en aning om de ? med tullavgifter o sånt skit ?

// Lindgren

Johan Lindgren

134 Inlägg
12 november 2006
så vitt jag vet så är det ingen tull avgift inom EU. sök så hittar du mer info. varit uppe säkert 10 liknande trådar. Mvh

2 644 Inlägg
12 november 2006
Trådstartare
Mrajax skrev:
så vitt jag vet så är det ingen tull avgift inom EU. sök så hittar du mer info. varit uppe säkert 10 liknande trådar. Mvh

okey tack big_smile

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
12 november 2006
Trådstartare
sir_daniel skrev:
tull är det, men ingen moms inom EU.

okey wink

Johan Lindgren

231 Inlägg
12 november 2006
sir_daniel skrev:

Momsen betalas i det land man handlar och det är inga som helst tullavgifter inom EU.. Endast frakt tillkommer! Är ganska billigt att skicka på lastbil inom Europa. Tog hem en växellåda från Tyskland som var billigare i frakt därifrån än om den hade skickats inom Sverige.. Kolla bara upp att priserna som anges är inkl moms, annars tillkommer det landets moms (VAT)...

2 644 Inlägg
12 november 2006
Trådstartare
9-5 AERO M-06 skrev:
sir_daniel skrev:

Momsen betalas i det land man handlar och det är inga som helst tullavgifter inom EU.. Endast frakt tillkommer! Är ganska billigt att skicka på lastbil inom Europa. Tog hem en växellåda från Tyskland som var billigare i frakt därifrån än om den hade skickats inom Sverige.. Kolla bara upp att priserna som anges är inkl moms, annars tillkommer det landets moms (VAT)...

okey smile men han sir_daniel skrev ju att det är tull ?

Johan Lindgren

lundwall
12 november 2006
Fri rörlighet för varor, människor och tjänster. Finns ingen som helst tull eller något mellan två EU-länder. Och den eventuella momsen betalar du på plats. Sverige har inget att säga till om.

231 Inlägg
12 november 2006
Lindgren_ skrev:
9-5 AERO M-06 skrev:
sir_daniel skrev:

Läs detta istället så ser du vem som har rätt... smile

http://www.tullverket.se/NR/rdonlyres/B … ternet.pdf

2 644 Inlägg
12 november 2006
Trådstartare
lundwall skrev:
Fri rörlighet för varor, människor och tjänster. Finns ingen som helst tull eller något mellan två EU-länder. Och den eventuella momsen betalar du på plats. Sverige har inget att säga till om.

Okey big_smile

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
12 november 2006
Trådstartare
9-5 AERO M-06 skrev:
Lindgren_ skrev:
9-5 AERO M-06 skrev:

Läs detta istället så ser du vem som har rätt... smile

http://www.tullverket.se/NR/rdonlyres/B … ternet.pdf

okey de ska jag big_smile

Johan Lindgren

121 Inlägg
12 november 2006
Bravo 9-5 Aero M-06! Kul med folk som har alla hönsen hemma!

Non omnia possumus omne

144 Inlägg
12 november 2006
var en del fint där å det verka billigt men jag fatta absolut ingenting förutom dom olika bilmodellerna wink hmm..

2 644 Inlägg
12 november 2006
Trådstartare
_Milli_ skrev:
var en del fint där å det verka billigt men jag fatta absolut ingenting förutom dom olika bilmodellerna wink hmm..

hehe faktiskt samma här big_smile fatta inte ett skit försökte ringa en på skype för o kolla om moms o så är inräknat och frakt till sverige men ingen svarade hmm så skickade ett mejl istället big_smile

Johan Lindgren

Sök