2958
Sök

Vakuumslangar o dylikt, Nissan 200SX S13, CA18DET

231 Inlägg
11 november 2013
Trådstartare
#1
https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141457/141457-1080b2b8d00cfa25a2cf1c34d5e4c00e.jpg
1. Här har vi en bild på de två dumparna, men det  är också två pluggade slangar, var ska de vara kopplade?

https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141457/141457-aaa9dadcec4cb0f43edf5d21fc754053.jpg
2. Och vad är det här? Den går vidare och upp vid bromscylindern?

https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141457/141457-0463c3c6b378dd159c87983d9720cbcb.jpg
3. Två slangar som går från coupén? vidare ut i ett t-kors?

https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141457/141457-2ec307ab4cf671ef94c4fcc7e0d9c1ac.jpg
4. Det saknas slangar från vevhuset? Samt så går det en slang direkt från turbon till insuget? Om jag inte minns fel.

https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141457/141457-23747ca4f4d3752218521d54979f2449.jpg
5. Ska det sitta något där vid hålet? Kommer från turbon.

https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141457/141457-bfad01115a8f7c6f9e1d8ae708fd2853.jpg
6. Ska slangarna från vevhuset ner till den? Eller vad är den till för?


Evo raggare
386 Inlägg
11 november 2013
#2
1. Antagligen portar han har pluggat för tidigare koppling till dump dylik. Bara vanliga vakuum anslutningar.
2. Filter
3. Antagligen någon vakuum anslutning som har varit dragen till coupén? Laddtrycksmätare etc.
4. Det är kopplat så det blir öppet vevhusventilation. Slang från turbo och insug är vakuum
5.  Ingen aning
6.  Antagligen en rening ifrån vevhusventilation som det tidigare var kopplat

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

Herr
1 722 Inlägg
11 november 2013
#3
1 är baka vakumslangar, plugga eller koppla mot laddtryck.
2 Kan vara bakventil till bromservo.
3 säkert från laddtrycksmätare på nåt vis.
4 den lediga från kåpan ska ner i slangen till luftfiltret.
5 är bara en gänga, inget ska in där.
6 ser ut o vara en catchtank, inget som sitter original i dom bilarna.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

231 Inlägg
11 november 2013
Trådstartare
#4
EvoTre skrev:
1. Antagligen portar han har pluggat för tidigare koppling till dump dylik. Bara vanliga vakuum anslutningar.
2. Filter
3. Antagligen någon vakuum anslutning som har varit dragen till coupén? Laddtrycksmätare etc.
4. Det är kopplat så det blir öppet vevhusventilation. Slang från turbo och insug är vakuum
5.  Ingen aning
6.  Antagligen en rening ifrån vevhusventilation som det tidigare var kopplat

1. Okej, så de behövs inte eller ska de kopplas nån stans?
2. Ja det är ett filter, ska det bara ligga öppet?
3. Det kan det mycket möjligt vara, sitter fungerande laddtrycksmätare i nu.
4. Okej, för eller nackdelar?
5. Okej
6. Ja, det ska vara något sådant, bör man ha det?


system7
737 Inlägg
14 november 2013
#5
varför har du ingen tomgångs-motor pöjk?

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org

231 Inlägg
15 november 2013
Trådstartare
#6
I_am_lost1 skrev:
varför har du ingen tomgångs-motor pöjk?

Tjenare! Jadu, bra fråga! Vart ska den sitta? Kanske är svaret på varför den dör då man stannar vid övergångsställen o dylikt! Dock, kan man få den att gå på tomgången om man sänker varvtalet sakta!



Sök