2892
Sök

Trim till Saab 9-3 2.0t -99

7 Inlägg
11 november 2013
Trådstartare
Tja! Tänkte kolla om man skulle kunna få några tips på saker man kan göra med en 9-3a för att få lite mer drag i bilen! wink

100 Inlägg
11 november 2013
Steg 3 från valfri trimfirma så har man ganska bra drag smile

7 Inlägg
11 november 2013
Trådstartare
Jo jag tänkte på det. Men vad finns det för mer alternativ (som inte innehåller chiptrim) ?

100 Inlägg
11 november 2013
3" från turbon med sportkatalysator, grenrör, grövre downpipe, sen går det ju göra mer avancerat och börja hålla med motorblocket och på med nya kolvar stakar osv. Men det absolut enklaste vore ju att kanske chiptrimma. Är du orolig för motorras? Det går ju köra steg 1 också. Det brukar ge ganska bra effekt ändå!

7 Inlägg
11 november 2013
Trådstartare
okej! Tack för tipsen! smile När vi ändå är igång, du vet inte vart man kan hitta exteriös styling till bilen så som bodykits osv? big_smile

Skrap
2 098 Inlägg
11 november 2013
bulbin94 skrev:
okej! Tack för tipsen! smile När vi ändå är igång, du vet inte vart man kan hitta exteriös styling till bilen så som bodykits osv? big_smile

Speedparts har massa saker.

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

100 Inlägg
11 november 2013
Vet inte var man kan hitta bodykits men kolla med realcar, annan styling typ speedparts, scstyling tror jag de finns också. Finns massor smile

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
11 november 2013
llu1201 skrev:
3" från turbon med sportkatalysator, grenrör, grövre downpipe, sen går det ju göra mer avancerat och börja hålla med motorblocket och på med nya kolvar stakar osv. Men det absolut enklaste vore ju att kanske chiptrimma. Är du orolig för motorras? Det går ju köra steg 1 också. Det brukar ge ganska bra effekt ändå!

Ja dunkar han på allt det där kommer bilen snarare gå sämre...

I med 3" dp och en racekat samt en steg 2-3 mjukvara så kommer det röra på sig. Annars räcker steg 1 långt beroende på vilka referensramar man har.

Att bara dunka på massa hårdvara utan att anpassa mjukvaran efter nya hårdvaran är bara bortkastade pengar.

Neerd
1 596 Inlägg
12 november 2013
Steg 1 e en bra början:) kör sj steg 3 i min o det rör på sig smile

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

7 Inlägg
13 november 2013
Trådstartare
llu1201 skrev:
Vet inte var man kan hitta bodykits men kolla med realcar, annan styling typ speedparts, scstyling tror jag de finns också. Finns massor smile

Jag har hittat sjukt lite grejer så antagligen är jag ruskigt dålig på att leta wink Skulle du kanske kunna länka en del saker du har hittat?smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
13 november 2013
Maptun.se
Nordic.se
Speedparts.se/bsr.se samma program
Trollspeed.se
Och massa små firmor

Sök