Nissan 200sx s13 "driftbygge" med m103 - 3liters sexa från merca. (insugs bygge planeras)
Tjenare, här kommer ni kunna följa mitt första projekt och det som byggs på är en nissan 200sx s13 -89 med 3L rak 6a från en merca 300ce sport cupé som kommer byggas turbo på. Släng gärna iväg lite tips och tricks på vad... Visa mer
ja den är relativt ny gjord enligt förra ägaren, men jag skall måla om den då jag ska ha annan färg och tycker inte blått passar in så bra med tanke på andra färger jag skall ha på resten av stagen bak och ifram
Ber om ursäkt för dålig uppdatering, men stått stilla nu under jul och nyår. Här kommer iaf en bild på det som skett under senaste dagarna.
Tog och rensade bort all isolering och asfaltmatta.
Blev även med ny turbo igår, skall sänkas så mycket som det går utan att den tar i någonstans. Hoppas på att få ekonomin till att beställa hem sprutet som jag gjort ordning inför. All el är ur igen och skönt att slippa se den röran som varit.
Har man inget bättre för sig i skolan, så kan man ju bygga sig ett fjäderbensstag, här här början på det. Svarva lte grejer till den imorgon och hoppas på att mina andra grejer som CNC:arna på skolan fixar, kommer bild på det också skall ni se, ha de gött
Nu är bakvagnen uppe och bilen är redo att flyttas till nästa garaget.. Någon som har plats över? skicka PM till mig isf
Så ser iaf bilen ut nu och väntar på ett nytt styrsystem och tändspolar ska landa här hemma, sen får vi la se hur lång tid det dröjer innan han är igång
God kväll, sorry för dålig update, men vart mycket fram och tillbaka nu. Bytt garage till ett sjukt bra och trivs super där. Bra folk och schyssta bilar. Men råkade ut för en tråkig grej och motorn fick åka ur och köras bort tyvärr, ville inte detta men folk i min omgivning ställde till det, mer än så säger jag ej här. Så här får ni en bild på hur det såg ut förrgår på bilen
Nu när ni sätt bilden utan motor så kanske funderade ''vafan gör han nu? va blir det för motor?'', då avslöjar jag det här nu, det är en 3liters rak 6a från en merca 300ce sport cupé som jag kommer bygga turbo på. Kommer ta längre tid nu och kan ej sätta nån deadline. Men jag hoppas det kommer bli mer updates nu och ska försöka hinna med. Lägg gärna en kommentar om vad ni tycker och tror om detta bygge