Sebbutechs breddade Volvo 760 T5 inför sommar 2014
Hey ! nu har ny motor inhandlat och pengarna börjar rulla in igen så nu tänkte jag lägga upp ett projekt , nu när det börjar hända lite grejer! Köpte en breddad 760 turbo -84 av en vän februari 2013 med målet att bygga och åka... Visa mer
Hel svetsat chassi så är inte bara "punktat" Gula bilstein stötdämpare runt om Sänknings fjädrar 22mm hämmarstag fram. Svartståls tvärstag bak. Borrade skivor runt om. Skärmbräddad med runda skärmar Rost skydds behandlad undertill och målad i vitt fram och bakvagn samt Helt rostfri
Fälgar:
17" polaris bräddade 9,5 tum fram och 10 tum bak
StepUp som ska göra till sommaren
Volvo 760 T5
Motor :
Topp: Turbo god för 450hk extraktor grenrör GLT kammar Plana ARP bultar
Botten: H-profil stakar Smidda kolvar ARP bultar vev
Rakställings kit: Motorfäste Tråg och sil
Växellåda och Drivlina: Bmw zf låda Tryckplatta Lamell Kardan Aluminium intercooler
hoppas på mycket bilder å massor med seriös berättelse hur du drar elen skulle verkligen uppskatta det kommer följa
Vi började klippa i orginal kabelhärvan , men gav upp ganska fort , det var uppbrunna kablar och strömtjuvar överallt, bilen är en gammal ljud och showbil !
Så allt revs ut och nu börja projektet att byta upp en ny härva! fick tips av min vän att beställa ny härva från en sida som heter http://www.mmauto.se/, färdig elhärva med allt som behövs för att göra en bil gatlaglig, med uppmärkta kablar, säkringsbox med säkringar och relän!
Tanken var att kör med original sprut men ändra mig ganska fort, så det blir eftermarknads istället, vad det blir har jag inte bestämt än, men står mellan nira och maxxECU! skriver direkt när det är bestämt mig vad det blir!