3570
Sök

Ny stereo, fråga ang bloototh ljud kvalitet

239 Inlägg
23 november 2013
Trådstartare
#1
Köpte denna stereo idag

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1517365

Och finns en funktion med bloototh som kopplar ihop mobilen med stereon, och man skan spela musik via den. Jag trodde att det skulle vara värsta skit kvaliten, men den var mycket bra. Nu är frågan, får jag bättre kvalitet om jag använder aux kabel / usb kabel VS bloototh?

Jag har inte skruvat dit stereon än så funderar på att skippa dra aux kabel och köra via bloototh, beroende på vad ni säger smile

Jag är ingen HIFI kille på ljud, killen som sålde bilen sa att högtalarna var från MDS mitten kategori. Sedan har jag en no name bas med 2 tolvor som drivs av ett 850 slutsteg.

Förlorar man kanske 1% utav ljudkvaliten när man kör via bloototh så kan jag självklart ta det, men går man miste om nå större så är det ju värt att köra aux smile

1 426 Inlägg
23 november 2013
#2
jo det blir bättre ljud med aux  beror ju på hur bra kvalitet det är på filen du ska spela upp också
bästa vore ju cd skivor

239 Inlägg
23 november 2013
Trådstartare
#3
Jockk3 skrev:
jo det blir bättre ljud med aux  beror ju på hur bra kvalitet det är på filen du ska spela upp också
bästa vore ju cd skivor
Tackar för svar!

Kvaliten är spoifys högsta kvaliteet, TROR det är 320 kps, inte alls säker tongue

1 426 Inlägg
23 november 2013
#4
puttepro skrev:
Jockk3 skrev:
jo det blir bättre ljud med aux  beror ju på hur bra kvalitet det är på filen du ska spela upp också
bästa vore ju cd skivor
Tackar för svar!

Kvaliten är spoifys högsta kvaliteet, TROR det är 320 kps, inte alls säker tongue
synd att enheten inte kan spela .FLAC cool

1 494 Inlägg
23 november 2013
#5
USB minne e ju bättre än AUX iaf men blåtanden e jag inte säker på. Har testat alla tre och jag föredrar USB minne för att man slipper att parkoppla å sånt och det hackar inte till ibland som blåtand kan göra smile

Flac å CD är väl en annan nivå på kvalité ^^


239 Inlägg
23 november 2013
Trådstartare
#6
Fjong skrev:
USB minne e ju bättre än AUX iaf men blåtanden e jag inte säker på. Har testat alla tre och jag föredrar USB minne för att man slipper att parkoppla å sånt och det hackar inte till ibland som blåtand kan göra smile

Flac å CD är väl en annan nivå på kvalité ^^
Jasså, så USB är bättre Aux, det hade jag ingen aning om, kanske drar usb kabeln då så kan man ladda mobilen lite snyggt utan att behöva koppla in laddare i cigg uttag.

Lyssnade på en låt med blåtand, och tyckte inte det var nån större skillnad, men får se i framtiden smile


Haha cd, som sagt,  jag är ingen musik nörd som måste ha det bästa ljuded, bara det dunkar friskt så tjejerna hör vilken pimp musik jag lyssnar på så e jag nöjd  wink

239 Inlägg
23 november 2013
Trådstartare
#7
Usb = usb kabel som man kopplar in iphone och sedan spotify på, kör inte från usb minne, är det samma sak?

dab-master
166 Inlägg
23 november 2013
#8
Blir rätt bra ljud om man har bluetooth, inget att klaga på. Har inte hört någon märkbar skillnad i kavliten, har iof inget mäster ljudsystem men. Dock föredrar jag usb sladd för man får laddat batteri smile och bt drar rätt mkt mos i luren.

Pika pika! Fumo, mofu, mofumo, fumoffu!
- Pikachu - Bonta-kun

1 494 Inlägg
23 november 2013
#9
Borde ju inte göra någon skillnad mellan USB till mobil elr USB minne :o


610 Inlägg
23 november 2013
#10
Fjong skrev:
Borde ju inte göra någon skillnad mellan USB till mobil elr USB minne :o
jo för utsignalen från mobilen är sämre än ur ett riktigt usb.

1 494 Inlägg
23 november 2013
#11
Ljud-fan skrev:
Fjong skrev:
Borde ju inte göra någon skillnad mellan USB till mobil elr USB minne :o
jo för utsignalen från mobilen är sämre än ur ett riktigt usb.
Då fick man lära sig nått nytt idag big_smile


239 Inlägg
23 november 2013
Trådstartare
#12
Ljud-fan skrev:
Fjong skrev:
Borde ju inte göra någon skillnad mellan USB till mobil elr USB minne :o
jo för utsignalen från mobilen är sämre än ur ett riktigt usb.
Så aux vs usb kabel till mobil som kör spotify, vad hade du kört? smile

403 Inlägg
23 november 2013
#13
puttepro skrev:
Ljud-fan skrev:
Fjong skrev:
Borde ju inte göra någon skillnad mellan USB till mobil elr USB minne :o
jo för utsignalen från mobilen är sämre än ur ett riktigt usb.
Så aux vs usb kabel till mobil som kör spotify, vad hade du kört? smile
Är det det spotify är det aux eller bt.

Usb-läge är att du spelar upp filer från ett minne och stereon skapar signalen. Om du har samma filer som på en skiva som kommer du uppnå samma kvalitet.

Sen är musiken hårt komprimerad på spotify vilket gör att det inte är den bästa kvalitet från början.

239 Inlägg
23 november 2013
Trådstartare
#14
Carl7 skrev:
puttepro skrev:
Ljud-fan skrev:

jo för utsignalen från mobilen är sämre än ur ett riktigt usb.
Så aux vs usb kabel till mobil som kör spotify, vad hade du kört? smile
Är det det spotify är det aux eller bt.

Usb-läge är att du spelar upp filer från ett minne och stereon skapar signalen. Om du har samma filer som på en skiva som kommer du uppnå samma kvalitet.

Sen är musiken hårt komprimerad på spotify vilket gör att det inte är den bästa kvalitet från början.
ahaaa, fan vad dum jag e ... sad

320kps är väl inte så jätte dålig kvalitet?

Servicetekniker
138 Inlägg
25 november 2013
#15
Har inte testat Bt men usbminne och usbkabel till iphone och måste säga att usbminne lät kass i min mening.
Kunde inte spela lika högt förrän det lät illa med usbminne som med iphonen

Amatör

Hjultomte
1 500 Inlägg
25 november 2013
#16
Först CD Sen USB Minne är i mina öron bästa källorna. Aux går helt bort (Sämsta skitet ja testat) och BT har jag inte ens provat.

kör oftast 320kbit/s.

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

1 494 Inlägg
25 november 2013
#17
cavis skrev:
Har inte testat Bt men usbminne och usbkabel till iphone och måste säga att usbminne lät kass i min mening.
Kunde inte spela lika högt förrän det lät illa med usbminne som med iphonen
Va det samma musik fil du använde? smile
Senast redigerat av Fjong (25 november 2013)


1 426 Inlägg
25 november 2013
#18
TooS skrev:
Först CD Sen USB Minne är i mina öron bästa källorna. Aux går helt bort (Sämsta skitet ja testat) och BT har jag inte ens provat.

kör oftast 320kbit/s.
bör inte vara nån märkbar skilland på aux och usb  dock är bluetooth är rent skräp tongue funkar väl till mottagande av samtal men inget annat smile

1 494 Inlägg
25 november 2013
#19
Jockk3 skrev:
TooS skrev:
Först CD Sen USB Minne är i mina öron bästa källorna. Aux går helt bort (Sämsta skitet ja testat) och BT har jag inte ens provat.

kör oftast 320kbit/s.
bör inte vara nån märkbar skilland på aux och usb  dock är bluetooth är rent skräp tongue funkar väl till mottagande av samtal men inget annat smile
Har en kompis som kör på Blåtand å jag har inte hört att det spelar dåligt i hans bil men det kan hacka till lite ibland om det blir lite dålig signal:)


1 426 Inlägg
25 november 2013
#20
Fjong skrev:
Jockk3 skrev:
TooS skrev:
Först CD Sen USB Minne är i mina öron bästa källorna. Aux går helt bort (Sämsta skitet ja testat) och BT har jag inte ens provat.

kör oftast 320kbit/s.
bör inte vara nån märkbar skilland på aux och usb  dock är bluetooth är rent skräp tongue funkar väl till mottagande av samtal men inget annat smile
Har en kompis som kör på Blåtand å jag har inte hört att det spelar dåligt i hans bil men det kan hacka till lite ibland om det blir lite dålig signal:)
i AVH x2500bt och DDX 42bt är bluetooth skräp blir grymt dålig kvalitet i dom iaf smile


Sök