2892
Sök

Behöver man baslåda ?

951 Inlägg
26 november 2013
Trådstartare
tjenare är ganska ny på högtalare i bilen:), men jag ska ha två 6x9or bak ich två 5x25or med två diskanter fram. Behöver man verkligen ha baslåda i bilen då om ska ha lite bas ?

Forummoderator
26 364 Inlägg
26 november 2013
Beror väl lite på hur mycket "bas" man vill ha?
Själv kör jag med baslåda, men med så lite bastryck att jag knappt har märkt när kablarna till baslådan hoppat lös och baslådan blivit tyst.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

111 Inlägg
27 november 2013
Som sagt, det beror på hur mycket bas man vill ha, jag hade en volvo 440 i våras, räckte gott och väl med 5,25 fram och 6x9 bak smile men när jag skaffade audin så tyckte jag att det va bra kräm från början, sen tryckte jag in en baslåda ändå, och det fick mig att undra hur f*n jag kunde tycka att det lät bra utan baslådan tongue Men kolla runt lite med polare och kolla va dom har för ljud och känn efter vad som räcker för dig och gå efter det smile

951 Inlägg
27 november 2013
Trådstartare
ok tack smile sen glömde jag skriva behövs det slutsteg med det ?smile för att allt ska låta bra ?

1 494 Inlägg
27 november 2013
Steg ska du ha ja ^^
Men du har inte lust att bygga om lite i bilen? Du kan ju köpa 6,5 kit eller 8" kit till framdörrarna istället för 5,25 så får du ju lite mer tryck smile Du kan ju alltid börja med ett bra kitsystem+ steg å se om det räcker, gör det inte det så kan du ju fundera på hur mkt bas du vill ha å hur mkt du vill lägga å sen köpa antingen baslåda elr 6x9or.

Själv så är jag alldeles för kär i bas för att klara mig utan en rejäl baslåda haha big_smile

951 Inlägg
27 november 2013
Trådstartare
sant big_smile men ja har man 1050 så räer det inte så långt hmm men har man mer pengar då jävlkar bir det värre saker big_smile

Sök