Då va det dax för att riva vxl.... har aldrig rivit i en automat förut så vi får la se hur det går
Här är ventil packetet borta...
Fått bort oljepumpen och börjat plocka ut alla korgarna
Dom gamla lamellerna såg inte så bra ut, brända och stålskivorna blåa...
Sitter in liiiten låsring runt axeln i mitten... va inge kul alls att få bort den
Fick bygga lite verktyg så ja fick bort den sista korgen..tror det ska va backväxeln
Här nästa verktyg... så ja kunde komprimera fjädrarna och få ut kopplingskolven å byta packningar på dom
Här är alla lameller å stålskivor utbytta å ihop satt. Bytte även lite bussningar som följde med...
Oljepumpen med sista tryckkolven...
Fått på nya tätningar.... är allt lite pill med allt
Här va den ihop igen... ja iaf innanmätet
Här är ventilpacketet påigen. med alla fjädrar bytta. Får hoppas detta kommer funka för man skulle tydligen bara ha 2 checkballs i nu när det sitter 4 orginal.
Ska spruta på ett lager färg på lådan sen ska allt va klart... men ja hahaha får la se om den driver igen när man kommer till det tillfället...
Fick även lite packet från staterna igen, hitta en sats med alla karroseri skruven till hela fronten i rostfritt.
Packningar till kupefläkten i motorutrymmet och en ny värmekran, den gamla läckte igenom men kunde fixat den gamla väldigt enkelt... kan lägga upp lite bilder vid ett annat tillfälle.
Blev även en liten renovering av rattstången med nytt lager å tutkontakt (den gamla tuta när man vred på ratten) samt "blinkspaks tillbaka slag"