3387
Sök

Fråga angående rakställning av T5

1 230 Inlägg
3 december 2013
Trådstartare
#1
tjena! tanken är att jag ska ge mig på ett projekt till våren och det ska bli en volvo med rakställd femma.. har en liten fråga angående det!

vill ha kombi, då alltså en 945/745/765/965 tänkte slippa lite dubbeljobb genom att hitta en tidig 965 som är fräsch..

funkar det att ta tråg, vattenrör och det ifrån en 965 -92 eller är det skillnad på dom gamla och nya motorerna som kom sen?

är det bara bulta ner den delade axeln och skruva dit en stel eller är det stela axlar på dom äldre 965orna?

mvh.
Senast redigerat av Zzoink (3 december 2013)


5 111 Inlägg
3 december 2013
#2
Det är stel axel på kombin före faceliften 95.


1 230 Inlägg
3 december 2013
Trådstartare
#3
Volvo544special65 skrev:
Det är stel axel på kombin före faceliften 95.

ännu en fördel! smile då låter det ju smidigast med en 965a än så länge smile


1 679 Inlägg
3 december 2013
#4
Verkar inte finnas jättemånga 965 före -93 :S
Tar du en bil efter det så måste den reggas som ombyggt fordon smile
Är den innan -93 så äre bara reg bes som behövs smile
Om tråget passar så måste det ju endå kapas då den är en cylinder för lång smile


7 Inlägg
3 december 2013
#5
ja du kan ta tråg och vattenrör från tidiga 960in. Det tråget är dessutom bättre än dom senare när det gäller oljediltret. Men de måste ju va vitsexa i den. Kolla denna länk.     http://t5rwdclub.forum24.se/t5rwdclub-about45.html
Senast redigerat av _hubbe_ (3 december 2013)


1 230 Inlägg
3 december 2013
Trådstartare
#6
gött då försöker jag fixa en sån! köpte en t5a idag så nu ska här rivas motor smile


Finraggare
2 381 Inlägg
30 december 2013
#7
Sen har väl trågen från före 95 även gängat för oljefilter? Eller är jag ute och cyklar?

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Forummoderator
10 576 Inlägg
30 december 2013
#8
Är det av besiktningstekniska skäl man byter till 5cyl istället för att "bara" montera turbo på befintlig 6:a?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Volvonörd
121 Inlägg
5 januari 2014
#9
Ja. Du får inte ha mer än vad 2.3L T5an levererar original. Eller du får ha lite mer. Minns inte exakt. Men absolut inte så mkt som 6an får med Turbo.

Sen måste motorn ha motorbeteckningen B5234T och inte B5234T2 eller T3 eller liknande.


och Dupont
581 Inlägg
5 januari 2014
#10
äsch, är väl bara att fila bort beteckningen och rista in B230F, de kommer aldrig att märka nåt. lol

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

och Dupont
581 Inlägg
5 januari 2014
#11
Förlåt, fick en släng av oseriöshet tongue

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

7 Inlägg
5 januari 2014
#12
kameramannen skrev:
Sen har väl trågen från före 95 även gängat för oljefilter? Eller är jag ute och cyklar?

och vad vare jag skrev då?



Sök