Uppdatering Kurre: ...fortsatt listigt!Har fortsatt att peta med listerna då jag delvis kunnat hålla till hemma i garaget för en gångs skull!
Dock har jag även passat på att vara ute hos Kurre när det vart lite varmare höstväder och avslutat utformningen av listerna i de aktre regionerna!
Det fick bli en egen lösning på hörnet då jag inte fick ihop vinklarna riktigt, det kan nog bli bara när allt är kromat och på plats! Den list som sitter på akterspegeln blir dessutom rejält dubbelkrökt då Kurre har väldigt mycket tendens till barrel back i sin utformning!
Jag kapade helt enkelt listerna efter varandras profil och lätt sidolisten gå förbi akterspegelns list och filade in hörnet lite:
Har även vart tvungen att bygga en fraktlåda så att listerna hamnar välbehållna hos kromfirman som i detta fall blir Lisjö Krom. Har bara hört positiva saker om denna firma och killarna är trevliga men jag får väl återkomma när jag sett färdigt resultat! Köpte billigt men fint sk. formvirke till lådbygget.
Jag skruvade fast de plattare listerna i botten och täckte in allt i bubbelplast från Jula! Den blanka i mitten är i rostfritt och hamnar på stäven då RF är tåligare än kromad mässing tänkte jag Den ska bara poleras till högglans!
De krökta listerna skruvades med en skruv i mitten på långsidorna och sedan ett lager bubbel överst innan locket skruvades på:
Nu är allt färdigt för inlämning till Bussgods:
I skrivande stund har listerna precis anlänt Lisjö men de kommer nog förmodligen inte att kromas förrän tidigast i början av 2015.