Hej Igen!
Nu var det ett tag sen det blev någon uppdatering, Svaret på de är bara lathet.
Men nu har jag rykt upp mig och tänkte göra en liten uppdatering. Iumed att det är ett långtidsprojekt så händer de lite i taget.
Nu har jag monterat på upphängningen igen, både fram och bak. Så hjulen har åkt på.
När jag blev klar med de så börja jag pilla lite med elen. Vill inte tappa bort mig, så det blev mycket markeringar på kablar och kopplingar.
Tyvärr han jag inte klart för jag hittade äntligen en svetsare som kunde hjälpa mig. Närmare än vad jag trodde desutom, bara 3 km ifrån sommarstället där tanken var att stå och slipa sen.
Så på med bilen på släp, som jag hyrde hos BJÄRE SLÄP OCH BIL. Runt 300kr för ett bilsläp i 6 timmar, Bra pris enligt mig som har letat efter bästa alternativ.
konstigt nog blev bilen mindre när den kom ut i världen
Bilen har inga bromsar så resan upp tyckte jag var lite orolig upp, men vi spände spännbanden ifrån varandra så den stog väldigt bra.
Så anlände den äntligen till svetsaren
När svetsaren var tillbaka efter lite ledighet och mina trösklar hade kommit så drog han igång med bilen. Var mycket värre än vad jag trodde, men så är de alltid tröstade Henrik (svetsaren) mig med
Dagen han tog in den, men han hade gått för dagen så fick bli en tjuvtitt.
När Henrik drog igång så upptäckte han att vi fattades en del till trösklarna. En botten som var helt upprostad. Så efter lite hjälp av en Holländsk kontakt på fiat delar beställde jag 2 nya
Alltid skönt med nya grejor.
sist men inte minst, så var de mina fantastiska skrämbreddare som Henrik fick se. Börja med ett skratt, sen förstod han nog att de var seriöst
Men har ändrat mig lite vid den punkten också, får nog ta och sälja dom här och köpa andra som har bättre passform och där någon har lagt ner lite mer energi på dom.
Det är vel där jag står nu.
Ska försöka bättre mig med uppdateringarna.
Ha de gott!