3570
Sök

Volvo 945 Turbo "JDM / Stance stuk"

Planen är att få en låg och annorlunda svenssonskåp till första bil! Så i stort sätt ett försök till Stance, med en del inspirationer från Tyskstuk och JDM. Detta är en långtidsprojekt då min studentekonomi inte tillåter allt för... Visa mer

294 913 Visningar
Projektet avslutat 5 april 2015
257 Inlägg
16 februari 2014
Trådstartare
Sebbe_86 skrev:
http://stickerkings.com/index.php?main_page=popup_image&pID=8&zenid=c7ff557d5000fcb076cad80242092665

blir en nissan jdm så fort du sätter dig i den och kallar den jdm? eller måste du slänga i massa jävla delar som är JDM för att kunna säga att den är jdm stukad va?

Döm inte bygget som precis börjat, och stör det dig att jag skrev jdm i rubriken så är det bara att kryssa ner sidan och inte slå upp den igen, problem solved smile

257 Inlägg
16 februari 2014
Trådstartare
victorkrkamp skrev:
Kul projekt kommer följas smile

Tackar big_smile

sört räjsing
76 Inlägg
16 februari 2014
_Johannes skrev:
R_745 skrev:
_Johannes skrev:

Hushålls artiklar är inte överhuvud taget JDM 
Citerar wiki: "The term "Japanese domestic market" (JDM, also "Japanese domestic model") refers to Japan's home market for Japanese vehicles and components"

LÄS: http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_domestic_market

Vet inte va du strävar efter för stuk på din bil johannes, men din är hög as fuck. Låt grabben göra vad han vill med sin bil, låt folk ha egna uppfattningar sluta gnäll så förbannat.

Skillnaden är att jag påstår inte att jag strävar efter nått "stuk" som det står här.
Tur att du har så sjukt låg golf, riktigt unikt med huvbh, tyskstuk direkt...
Lägg gärna en kommentar hur hög min bil är på min sida så kan vi ta det på min sida.

Haha, har jag sagt att min golf är as låg? Har jag nämnt att det är fränt med huv bh, nej. Tyskstuk har jag inte heller nej, för det är inget jag strävar efter billig bruksbil så enkelt är det. Men ska du sitta och hacka på att han måste få fitment och grejer vid däck och skärmar och att det är helt fel det han håller på med, så håll skiten för dig själv istället för att gnälla ner hans tråd. Ta hand om din egna bil och gör vad du vill med den. Du kan ju börja med att sänka den också. smile Låt grabben hålla på, orkar ens sitta och länka massa saker på wikipedia om JDM och allt va det innebär, som sagt låt hans tråd rulla på och låt han stuka sin volvo som han själv vill. Han får väl bygga om den till gräsklippare eller vad han vill. Herregud.

745 räjsing

486 Inlägg
16 februari 2014
Cappy skrev:
CHEEVA jag kan bara påpeka att bilen är långt ifrån raggarstuket och kommer aldrig hamna där heller, förstår inte vad du ser i det hela som har med raggarstuk att göra?
visst det har inte hänt så jätte mkt som gör bilen till en stancestukare men tråden har varit uppe i kanske 2/3 månader och jag har inte lust att sitta i en kall garage om kvällarna och göra massa stora grejer så som byta bakvagn, dessutom lär det bli ännu svårare när man bara har tillgång till en liten domkraft...
men iaf, har du också porblem med vad jag gör och tycker detta är raggarstuk så kanske bäst att sluta läsa tråden om man inte kan vänta tills jag sätter igång ordentligt... bara ett förslag för att jag vill slippa alla jävla hat kommentarer på bygget....

Tips för att slippa de är ju att du ändrar rubriken till ett mer korrekt namn.

486 Inlägg
16 februari 2014
R_745 skrev:
_Johannes skrev:
R_745 skrev:

Vet inte va du strävar efter för stuk på din bil johannes, men din är hög as fuck. Låt grabben göra vad han vill med sin bil, låt folk ha egna uppfattningar sluta gnäll så förbannat.

Skillnaden är att jag påstår inte att jag strävar efter nått "stuk" som det står här.
Lägg gärna en kommentar hur hög min bil är på min sida så kan vi ta det på min sida.

Haha, har jag sagt att min golf är as låg? Har jag nämnt att det är fränt med huv bh, nej. Tyskstuk har jag inte heller nej, för det är inget jag strävar efter billig bruksbil så enkelt är det. Men ska du sitta och hacka på att han måste få fitment och grejer vid däck och skärmar och att det är helt fel det han håller på med, så håll skiten för dig själv istället för att gnälla ner hans tråd. Ta hand om din egna bil och gör vad du vill med den. Du kan ju börja med att sänka den också. smile Låt grabben hålla på, orkar ens sitta och länka massa saker på wikipedia om JDM och allt va det innebär, som sagt låt hans tråd rulla på och låt han stuka sin volvo som han själv vill. Han får väl bygga om den till gräsklippare eller vad han vill. Herregud.

Klart han får bygga om den till gräsklippare om han vill, men då ska det ju stå det i rubriken och inte bygger om den till sporthoj. Förstår du?

20 Inlägg
16 februari 2014
ElTacoNacho skrev:
R_745 skrev:
_Johannes skrev:

Klart han får bygga om den till gräsklippare om han vill, men då ska det ju stå det i rubriken och inte bygger om den till sporthoj. Förstår du?

+1

20 Inlägg
16 februari 2014
Cappy skrev:
Sebbe_86 skrev:
http://stickerkings.com/index.php?main_page=popup_image&pID=8&zenid=c7ff557d5000fcb076cad80242092665

blir en nissan jdm så fort du sätter dig i den och kallar den jdm? eller måste du slänga i massa jävla delar som är JDM för att kunna säga att den är jdm stukad va?

Döm inte bygget som precis börjat, och stör det dig att jag skrev jdm i rubriken så är det bara att kryssa ner sidan och inte slå upp den igen, problem solved smile

Jag säger inte att min Nissan är JDM stukad och jag har inte slängt i en "jävla massa delar" heller, även om min Nissan inte råkar vara såld i japan så är den fortfarande mer JDM än din volvo... big_smile
Du snackar om att att inte hata, hur vet du att jag inte länkade den där bilden för att jag tyckte de va en cool idé? Nä jag hatade automatiskt!
Hur vet du att jag inte har en sån sticker på min Nissan?
Nä du bara hatade automatiskt..!

sört räjsing
76 Inlägg
16 februari 2014
ElTacoNacho skrev:
R_745 skrev:
_Johannes skrev:

Absolut, men vill han kalla sitt bygge JDM eller stance så får han väl göra de, utan att folk ska klaga på grabben. Vill han kalla det han ska göra för stance så är det väl upp till honom. Vill han ha camber på en volvo och feta fälgar som ligger och sliter däck mot skärmen och kalla det för stance eller dra sitt avgas snett som era fräsiga "JDM" bilar har så får han väl göra de. Sen att ni går in på hans projekt tråd och fuckar ur på hans Överskrift av tråden är ju bara löjligt. Låt han stuka sin kärra och ni med era,

745 räjsing

383 Inlägg
16 februari 2014
ElTacoNacho skrev:
Cappy skrev:
CHEEVA jag kan bara påpeka att bilen är långt ifrån raggarstuket och kommer aldrig hamna där heller, förstår inte vad du ser i det hela som har med raggarstuk att göra?
visst det har inte hänt så jätte mkt som gör bilen till en stancestukare men tråden har varit uppe i kanske 2/3 månader och jag har inte lust att sitta i en kall garage om kvällarna och göra massa stora grejer så som byta bakvagn, dessutom lär det bli ännu svårare när man bara har tillgång till en liten domkraft...
men iaf, har du också porblem med vad jag gör och tycker detta är raggarstuk så kanske bäst att sluta läsa tråden om man inte kan vänta tills jag sätter igång ordentligt... bara ett förslag för att jag vill slippa alla jävla hat kommentarer på bygget....

Precis vad jag menar, det är ju allt det handlar om men du Cappy och R_745 är för efterblivna för att förstå.

Varför Cappy kan du inte ta att jag gnäller på ditt bygge? jag hatar det och jag skiter att du inte vill att jag säger det. lägger man upp det offentligt så får du ta att folk skriver sånt, kan inte bry mig ett skit om att du blir ledsen när jag gnäller. det finns ju tydligen pojkar här som tycker det du gör är coolt så det är väl bra för dig men jag och några andra försökte förklara för dig vad vissa saker innebär eftersom du inte förstår.

Och säg INTE att du inte bryr dig för då hade du inte skrivit så som du gjorde till mig.

Sen R_745 varför ska jag sänka min bil? har jag nån gång skrivit att jag kör stance eller så på den? du är ju bland det dummaste...

Gillar du japanska bilar?
Kolla in vår facebook sida: http://www.facebook.com/DropTopSquad

sört räjsing
76 Inlägg
16 februari 2014
_Johannes skrev:
ElTacoNacho skrev:
Cappy skrev:

Precis vad jag menar, det är ju allt det handlar om men du Cappy och R_745 är för efterblivna för att förstå.

Varför Cappy kan du inte ta att jag gnäller på ditt bygge? jag hatar det och jag skiter att du inte vill att jag säger det. lägger man upp det offentligt så får du ta att folk skriver sånt, kan inte bry mig ett skit om att du blir ledsen när jag gnäller. det finns ju tydligen pojkar här som tycker det du gör är coolt så det är väl bra för dig men jag och några andra försökte förklara för dig vad vissa saker innebär eftersom du inte förstår.

Och säg INTE att du inte bryr dig för då hade du inte skrivit så som du gjorde till mig.

Sen R_745 varför ska jag sänka min bil? har jag nån gång skrivit att jag kör stance eller så på den? du är ju bland det dummaste...

Just de, glömde ju att du kör JDM...

745 räjsing

383 Inlägg
16 februari 2014
R_745 skrev:
_Johannes skrev:
ElTacoNacho skrev:

Du glömde oxå bort kunskapen att läsa... Citerar mig själv vad jag skrev förut om att jag inte kör nått jävla "stuk":  "jag har en s12a, den är absolut inte jdm eftersom den såldes utanför japan"  Och eftersom du skriver det här är det ett bevis på att du är totalt efterbliven.

171 Inlägg
16 februari 2014
Varför hata så jävla mycket på killen? Det kanske inte är nåt "JDM" stuk? Men vem fan bryr sig, gillar ni inte de han gör så sluta premunera på tråden och dra nån annanstans. Uppskatta jobbet han gör istället, finns så jävla mycket folk som bara kör sönder sina gamla volvobilar. Det är ju bra att det finns folk som försöker hålla dom i bra skick och inte bara svinar med dom.

sört räjsing
76 Inlägg
16 februari 2014
_Johannes skrev:
R_745 skrev:
_Johannes skrev:

Du glömde oxå bort kunskapen att läsa... Citerar mig själv vad jag skrev förut om att jag inte kör nått jävla "stuk":  "jag har en s12a, den är absolut inte jdm eftersom den såldes utanför japan"  Och eftersom du skriver det här är det ett bevis på att du är totalt efterbliven.

Just de så va det ja... helvete att du kan allting.  Kan du inte söka till typ talang eller något sånt? Jag ska lätt köra JDM/STANCE på chevelle tror jag coils och breda fälgar mot skärm kanten och massa dekaler kan bli fett tror jag!

745 räjsing

383 Inlägg
16 februari 2014
R_745 skrev:
_Johannes skrev:
R_745 skrev:

Just de så va det ja... helvete att du kan allting.  Kan du inte söka till typ talang eller något sånt? Jag ska lätt köra JDM/STANCE på chevelle tror jag coils och breda fälgar mot skärm kanten och massa dekaler kan bli fett tror jag!

Redan varit med i talang och vunnit 3 år på raken i jdm expertis. Jo det blir säkert skit fränt och häftigt att göra på din PAPPAS bil.
Sluta förstöra din väns projekttråd med tjafs och ta det på PM så kan vi snacka mer där.

1 830 Inlägg
17 februari 2014
Ursäkta ifall jag verkar grinig nu.

Men jag blir bara så trött på folk ibland.
Visst att TS kanske har skrivit JDM Stuk etc etc spelar väl förfan ingen roll??
MÅste folk reta upp sig och bli så grymt surkukade för det?
Visst det kanske inte finns nått som heter Jdm stuk o ts inte vet vad stance är om han bara tänkt sig sänka bilen lite granna. Men har ni tänkt på att det finns lite orsaker till att man inte sänker fullt ut direkt, typ ekonomin?
Och varför bli så griniga för minsta lilla ? Herregud har ni pms eller?

Ska ni tjaffsa gör det privat istället för i tråden. Jag tycker det är roligt o följa denna tråd utan massa jävla tjaffs favan är ni små kärringar som har mens eller vad är det? Respektera killen som gör ett försök, har aldrig sett någon göra sitt egna stuk av jdm utan att bilen ska slicka asfalten och att däcken ska se misshandlade ut..

Sen vem som har vunnit vad o vet mest om jdm är ju skitsamma alla ska ju vara bäst på internet eller hur? Jag har tagit 40 os guld om ni ville veta och har vunnit alla rally vm... Blir bara trött på allt tjaffs här just nu kan ni lägga ner det och istället för att kasta skit så hjälp TS istället för en stor hög med bitterfitteskitsnack..

Ursäkta ordspråket och detta inlägg får tas bort men är så less på detta nu vill bara se hur det går för TS och hans bil. Vill se hur TS utvecklar detta projekt i SIN tackt..

818 Inlägg
17 februari 2014
Att vissa personer ifrågasätter projektet är för det kallas enligt min uppfattning för ett projekt åt JDM hållet. Och som flera skrivit går det inte att din svenska Volvo kommer utrustas med JDM delar, då det inte är möjligt.

Och Jiiimmie, inget av det du skriver gör det mer rätt att kalla projektet på något sätt för JDM, det hör inte till saken. Kanske är petig och låter negativ nu men tänkte skriva min åsikt smile Hade inte tänkt skriva mer här, men lycka till med projektet smile Blir säkert bra i slutändan

1 830 Inlägg
17 februari 2014
rasurbo skrev:
Att vissa personer ifrågasätter projektet är för det kallas enligt min uppfattning för ett projekt åt JDM hållet. Och som flera skrivit går det inte att din svenska Volvo kommer utrustas med JDM delar, då det inte är möjligt.

Och Jiiimmie, inget av det du skriver gör det mer rätt att kalla projektet på något sätt för JDM, det hör inte till saken. Kanske är petig och låter negativ nu men tänkte skriva min åsikt smile Hade inte tänkt skriva mer här, men lycka till med projektet smile Blir säkert bra i slutändan

Nej men blir bara less på att alla ska vara så negg hela tiden :o sad
Vill inte ha massa tjaffs överallt så fort det är något som inte stämmer för en eller två. Tycker man kan ta det privat i sånna fall wink

257 Inlägg
17 februari 2014
Trådstartare
Sebbe_86 skrev:
Cappy skrev:
Sebbe_86 skrev:

Jag säger inte att min Nissan är JDM stukad och jag har inte slängt i en "jävla massa delar" heller, även om min Nissan inte råkar vara såld i japan så är den fortfarande mer JDM än din volvo... big_smile
Du snackar om att att inte hata, hur vet du att jag inte länkade den där bilden för att jag tyckte de va en cool idé? Nä jag hatade automatiskt!
Hur vet du att jag inte har en sån sticker på min Nissan?
Nä du bara hatade automatiskt..!

Nej jag har inte heller sagt att just din nissan är jdm, har bara skrivit nissan som exempel eftersom att det är japansk bil som det finns en jävla massa jdm delar till... men om vi nu ska leka med tanken, har du en nissan eller vilken japansk bil som helst och trimmar upp den med massa jdm delar, vad ska du kalla den då om inte jdm stukad? visst det finns ingen officiell jdm stuk men om du har proppat upp din bil med en massa jdm delar? då kan man la inte kalla det något bättre än jdm delar? har jag rätt eller fel???

klart att en nissan är min jdm än vilken volvo som helst, men jag har nämnt det tusen gånger JAG TAR BARA INSPIRATION FRÅN HUR JDM BILAR ÄR STYLADE, ALLTSÅ JDM INSPERERAT... smile

så du menar att det inte va för att jävlas? även om jag ser ut att vara dum så är jag inte så pass dum.....
verkar det som att nån har något emot det jag håller på med, och ska lägga massa jävla onödiga kommentarer som inte kommer ändra på ett skit på visst då påstår jag att man hatar!

257 Inlägg
17 februari 2014
Trådstartare
rasurbo skrev:

Är som sagt 100000 gånger innan medveten om vad jdm och stance är för något och vet vad ordet jdm betyder, vet också att en volvo inte kan bil jdm, för hur ska den kunna bli det? tillverkar japanska företag trimdelar för gamla volvos, svar: NEJ! men igen som jag skrivit i rubriken och skrivit här på forumet 1000gr så har valt att lägga till jdm då jag tar en hel del inspirationer från hur bilar är stukade/ stylade i japan....

Tack, kan la bara säga att du få vänta tills jag är klar med allt och avgöra om jag lyckades med att stance stuka den med en del Jdm stuk och även tyskstuk inspiration smile

257 Inlägg
17 februari 2014
Trådstartare
ElTacoNacho skrev:

Förklarar det för dig och för alla andra ännu en gång, jag skrev JDM / Stance stuk... vad jag menade med det va att jag skulle stuka bilen så som dessa bilar är stukade. alltså fet lågt, mycket camber och fitment och ett par feta fälgar till. även en hel del andra saker jag har i planer att göra med bilen, och allt det börjar hända sakta, varför sakta och varför jag inte kan gå köpa en helt ny 960 bakvagn, coiloverskit, feta fälgar och sen bara lägga ihop allt på 2/3 veckor? jo för att jag är en student som har en inkomst på 1050kr om månaden och har en verksta som jag jobbar på ganska ofta för att tjäna extra pengar och när jag jobbar där får jag hålla på med min egen bil efter arbetstid..! därför väljer jag att gå steg för steg och väljer att ta vissa saker före andra...  så som ett par centrumvända plåtfälgar tex, inte är det stance eller jdm? inte får jag någon bra fitment med det om jag inte sänker bilen nåt så in i helvete? men jag fick fälgarna + däck till gratis och att centrumvända dom kostade mig 1000kr, sen betalar jag en liten summa till och få dom lackade och det kostar mig +/- 2k, inte 15k som ett par feta fälgar du kan kalla stnace skulle kosta...

Så jag väljer heller att köra med ett par fälgar som ser mycket bättre ut än originalfälgar och få bilen att se småcool ut fram tills jag sommarn när jag har pengar till att köpa ett par feta stancerims....

Hoppas detta hjälpt nåt och att du förstår varför tråden heter som den heter smile

Sök