3183
Sök

Volvo 945 Turbo "JDM / Stance stuk"

Planen är att få en låg och annorlunda svenssonskåp till första bil! Så i stort sätt ett försök till Stance, med en del inspirationer från Tyskstuk och JDM. Detta är en långtidsprojekt då min studentekonomi inte tillåter allt för... Visa mer

294 917 Visningar
Projektet avslutat 5 april 2015
72 Inlägg
18 februari 2014
Ja, nu är de fin temp utomhus, nu vill vi se lite bilder och hur det går, följer fortfarade, ska bli intressant o se hur detta blir, kör nu smile

Livet är som en berg och dalbana, långsamt upp å sen utför så det kittlar i magen å man vill krekas.
Sen tvärbromsar man och livet är över.

5 710 Inlägg
19 februari 2014
Cappy skrev:
jonTe skrev:
Fick in en rapport på denna tråden och har nu läst igenom heeeeela....
Finns skäl för en rensning och ett gäng varningar till folk som kallar andra för efterblivna, dumma i huvudet osv men det är ett jäkla jobb.

Dags att släppa tjatet o gnatet nu....jag tror budskapet har gått fram.

Till trådskaparen:
Ett tips till att få denna diskussion att dö ut.
-Häng inte på o kommentera allas inlägg när du får kritik.
-Överväg att ändra din projektbeskrivning.

mvh jonTe/moderator

jag försöker förklara saker och ting på ett lugnt sätt, jag har tydligen inte varit tillräckligt tydlig med att berätta varför tråden heter som den heter, men vissa kommer och ska dampa sönder och påstå massa skit dom inte har en aning om för att jag har gett tråden såndan namn, då blir man förbannad och agerar automatiskt med att svara på deras inlägg....  hoppas jag slipper få tråden avstängd pga detta.

mvh/ kasper

Förstår att du ville svara på Johannes omogna inlägg trots min tillsägelse. Tyvärr gör du det på ett lika omoget sätt.

Att du sedan fortsätter att tjöta/provocera genom posten:

Cappy skrev:
http://www.oijoij-society.com/viewtopic.php?f=3&t=9750

raggarstuk johannes ellerhur

...gör att jag måste reagera.

1§ Sundhet och "netiketten"
•Det är inte tillåtet att provocera för provocerandets skull. Det kallas trolling och kommer att leda till avstängning.

Kommer inte låsa tråden och inte heller stänga av dig men det resulterar i en varning.

mvh jonTe/moderator

MVH Jonas
..............

Outlaw
178 Inlägg
19 februari 2014
Hah. Fan vad folk är bajsnödiga med olika uttryck och vad som är respektive inte är "jdm/stance".
Det är en biljävel. Man gör väl vad man själv vill på sin egna bil. Man gör väl inte som andra vill, eller? Då försvinner hela grejen. Mekar man med sin bil så gör man det för sig själv och inte för någon annans jävla vinning.

Kör ditt egna race, skit i andra och mal på.
Ignorera folk som är styva i korken och anser sig vara bättre än dig.

Gillar det jag sett hittills. Sänk han till marken och dra på skärmbreddare. Sen kör du några passande fälgar.
Och inga jävla klistermärken.

Prem lagd.

/
A
Senast redigerat av Noisehero (19 februari 2014)

Diesel, pilsner & hemkört

48 Inlägg
19 februari 2014
Chappy.. Haters gonna hate... smile durn it posetive tongue No hatin smile

257 Inlägg
19 februari 2014
Trådstartare
R_745 skrev:
Cappy skrev:
http://www.oijoij-society.com/viewtopic.php?f=3&t=9750

raggarstuk johannes ellerhur?

SÅ jävla fet! Nu vart man sugen på volvo igen!

den är riktigt grym är den ja! funderar på att sätta samma skärmbreddare på min, ser så mkt bättre ut med runda hjulhus big_smile
Senast redigerat av Cappy (19 februari 2014)

257 Inlägg
19 februari 2014
Trådstartare
2wD skrev:
Ja, nu är de fin temp utomhus, nu vill vi se lite bilder och hur det går, följer fortfarade, ska bli intressant o se hur detta blir, kör nu smile

varför vara sjuk när man kan meka istället? tongue kom in från garaget precis wink

257 Inlägg
19 februari 2014
Trådstartare
Noisehero skrev:
Hah. Fan vad folk är bajsnödiga med olika uttryck och vad som är respektive inte är "jdm/stance".
Det är en biljävel. Man gör väl vad man själv vill på sin egna bil. Man gör väl inte som andra vill, eller? Då försvinner hela grejen. Mekar man med sin bil så gör man det för sig själv och inte för någon annans jävla vinning.

Kör ditt egna race, skit i andra och mal på.
Ignorera folk som är styva i korken och anser sig vara bättre än dig.

Gillar det jag sett hittills. Sänk han till marken och dra på skärmbreddare. Sen kör du några passande fälgar.
Och inga jävla klistermärken.

Prem lagd.

/
A

bra sagt! satte igång med sänkningen idag kommer lite bilder på det nu smile funderar på skärmbreddare och tycker att stickerbomb på ena skärmen hade varit coolt, det är lite med smaken det där smile

gött! smile

257 Inlägg
19 februari 2014
Trådstartare
KiMmE1192 skrev:
Chappy.. Haters gonna hate... smile durn it posetive tongue No hatin smile

hahaah, i love haters, they keep me motivated wink

Hörs och syns man inte finns man inte heller :/
640 Inlägg
19 februari 2014
Tycker det är kul att folk vågar vägra följa strömmen som alla andra gör/har sina bilar....
Hoppas du orkar å sluta bry dig om vissa personer som är emot projektet själv följer man detta med stor förväntan på hur det kommer sluta tongue
Med vänlig hälsningar Kim

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga.
Don't Drink and Drive det dör för många på vägarna gör som mig visa att du bryr dig :)

257 Inlägg
19 februari 2014
Trådstartare
ironscull skrev:
Tycker det är kul att folk vågar vägra följa strömmen som alla andra gör/har sina bilar....
Hoppas du orkar å sluta bry dig om vissa personer som är emot projektet själv följer man detta med stor förväntan på hur det kommer sluta tongue
Med vänlig hälsningar Kim

man vill göra något annorlunda men vissa hur du problem med det, som sagt i love haters, they keep me motivated! tongue gött, hoppas du kommer gilla det!

// kasper

257 Inlägg
19 februari 2014
Trådstartare
Även om jag är än är sjuk så var jag ute i garaget fram tills nu och skruvade smile  sätter igång med att bygga coils fram nu, ska bli kul som fan dock första gången man gör nåt sånt men hoppas det blir nåt av det tongue

blev visst lite tomt här..
https://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-8adbba1630aecfb0be202898c690b583.jpg

fjäderbenet ute smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-aea3502a276cc36124073eec35df41bd.jpg

bara andra sidan kvar att plocka ner sen sätter jag igång med att plocka isär dom och börja sätta ihop fjäderbenet fast med coilovers på!
https://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-109c2b8836dbb6a2965a09baf7153751.jpg

la en beställning på alla gängrör och fjädrar på rallyshoppen.se nyss, så nu väntar man bara på leveransen smile

486 Inlägg
19 februari 2014
Vilken hårdhet på fjädrarna valde du? och även hjälpfjädrar?

48 Inlägg
20 februari 2014
We all love haters chappy wink

48 Inlägg
20 februari 2014
gött då kan man se dig bygga Coils smile så ser man hur man ska göra sen tongue

Hörs och syns man inte finns man inte heller :/
640 Inlägg
20 februari 2014
Håller med föregående talare Vill också se hur du bygger coils så mycket byggbilder nu tongue

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga.
Don't Drink and Drive det dör för många på vägarna gör som mig visa att du bryr dig :)

53 Inlägg
20 februari 2014
Förstår inte varför varenda käft ska haka upp sig på JDM/stance och vad som är rätt och fel?
Om man nu stör sig så in i hvete behöver man inte läsa denna tråd!
Normalt funtat fölk fattar va du menar med de du skriver! DU VILL FÅ GÖTT STUK!
Har man Inge bra att skriva så skriv Inge alls.

Keep up the good work smile

48 Inlägg
20 februari 2014
Helt rätt föregånde talare. låt alla ha sin bil som de vill ha den. de e ju deras bil tongue inte eran wink

1 215 Inlägg
20 februari 2014
Jag har inte läst hela tråden. Men "JDM/STANCE-stuk" talar ju för sig själv, det skall efterlikna det och han valde nog den rubriken för att vi idioter ska kunna förstå vad han har för mål med bilen.

Skulle ni döma ut en "militärstukad" t.ex bmw bara för att modellen aldrig använgs inom militären?

257 Inlägg
22 februari 2014
Trådstartare
ElTacoNacho skrev:
Vilken hårdhet på fjädrarna valde du? och även hjälpfjädrar?

det blev 7" 500lbs fjädrar och 4" 4lbs hjälpfjädrar smile

257 Inlägg
22 februari 2014
Trådstartare
KiMmE1192 skrev:
gött då kan man se dig bygga Coils smile så ser man hur man ska göra sen tongue

haha jaavisst, ganska enkelt vad jag har sätt och läst så värt att testa smile klart, ska försöka slänga upp ganska många bilder på hur jag bygger då smile

Sök