Planen är att få en låg och annorlunda svenssonskåp till första bil! Så i stort sätt ett försök till Stance, med en del inspirationer från Tyskstuk och JDM. Detta är en långtidsprojekt då min studentekonomi inte tillåter allt för... Visa mer
Förstår inte varför varenda käft ska haka upp sig på JDM/stance och vad som är rätt och fel? Om man nu stör sig så in i hvete behöver man inte läsa denna tråd! Normalt funtat fölk fattar va du menar med de du skriver! DU VILL FÅ GÖTT STUK! Har man Inge bra att skriva så skriv Inge alls.
Keep up the good work
haha det är du inte ensam om att inte förstå, men vissa ska bara påstå va bäst å veta allt och då ska dom ska dom lägga sig i allt, men det är som du säger och jag har förklarat massa gånger vad jag menar med jdm och stance, visst stance ska det bli, med en del inspirationer från jdm-stukare
Jag har inte läst hela tråden. Men "JDM/STANCE-stuk" talar ju för sig själv, det skall efterlikna det och han valde nog den rubriken för att vi idioter ska kunna förstå vad han har för mål med bilen.
Skulle ni döma ut en "militärstukad" t.ex bmw bara för att modellen aldrig använgs inom militären?
så är det, och även om man inte skulle fattat så har jag ju förklarat vad jag är ute efter med jdm, men vissa måste ändå visa hur bäst dom är och hur mkt dom kan om vad jag vill göra med min egen bil och att det inte blir nåt av det, men fuck it
gött då kan man se dig bygga Coils så ser man hur man ska göra sen
haha jaavisst, ganska enkelt vad jag har sätt och läst så värt att testa klart, ska försöka slänga upp ganska många bilder på hur jag bygger då
gärna mycket info om hur man ska göra etc etc också För blir rätt sugen på göra egna nu ! ^^ Det kan aldrig bli för mycket information!
Ska bli, kan la beskriva lite hur man ska gå tillväga för att bygga ihop det det blev jag med när jag såg hur man bygger!!! hahah kan slänga upp länken till en bra tråd på hur man bygger sina egna coils, ganska bra att ha nåt sånt när man ska bygga första gången
Ska du bygga coilsen i skolan? Ska bli riktigt kul o se dig bygga i verkligheten isåfall
yess det blir i skolan, ska börja skruva isär fjäderbenen nu i veckan och börja bygga coilovers på fredag! du får gärna hjälpa till på fredag
Gött! jag hjälper gärna till på fredag
det få du göra då! går det smidigt så är dom klara på fredag, förutom lack då! men kan du lacka fjäderbenen samtidigt som du lackar fälgarna tror du? du få iallafall börja förbereda dig på att lacka fälgar med, ska hämta dom nu i veckan
yess det blir i skolan, ska börja skruva isär fjäderbenen nu i veckan och börja bygga coilovers på fredag! du får gärna hjälpa till på fredag
Gött! jag hjälper gärna till på fredag
det få du göra då! går det smidigt så är dom klara på fredag, förutom lack då! men kan du lacka fjäderbenen samtidigt som du lackar fälgarna tror du? du få iallafall börja förbereda dig på att lacka fälgar med, ska hämta dom nu i veckan
Gött gött ahh det går o lacka samtidigt! Om de blir klara på fredag kan jag grunda till dem på fredagen sen lacka veckan därefter
Gött gött ahh det går o lacka samtidigt! Om de blir klara på fredag kan jag grunda till dem på fredagen sen lacka veckan därefter
haha nice, då få du lägga lite färg på dom med när du lackar fälgarna frågan är bara när vi ska lacka fälgarna, måste blästra dom å skit först, men allt går
Nu står bilen nerplockad i garaget, coilovers bygget är igång och fälgar ska hämtas i veckan samt lackas så en hel del som händer nu ska nog också passa på att fresha upp alla länkarmar å sånt när jag har fjäderbenet ute, kanske blir rosa länkarmar bara för att göra det lite roligt och jävlas
såhär få den stå i nån vecka framöver nu...
nästan så man spyr på vinterskorna, tur det är första och sista gången dom äe på under min ägo iaf!
du gör ett fint jobb men ser inget alls som är jdm eller stance så ?
nej det är inte mkt som har blivit stnace på bilen än, men jag har inte kommit alls långt med bygget... men om vi säger såhär, coilovers + lite cambermek fram nu, 960 bakvagn snart.. alltså multilink så blir mycket camber i bak då och om allt går som planerat så blir det en riktig (h)julafton på sommarlovet eller efter låter det något mer stance då? sen stickerbomb med men det kanske inte är så mkt stance i sig...
Blir det delar från rallyshop eller vad ska du använda dig av?
yess rallyshoppen it is! bra delar till riktigt bra pris, alla delar till coils fram kostar mig 2200kr, inte alls farligt om man jämför med ett par färdiga från lmr tex