citat*Dodge-bilarna har oftast haft en lite sportigare framtoning, och renodlade sportmodeller som Charger, Challenger och nutida Viper har enbart gått under Dodge-flagg (numera går dock alla bilar under namnet Chrysler i Europa, så även Viper).Dodge är ett amerikanskt bilmärke grundat som Dodge Brothers, Inc. den 18 juli 1914. Märket införlivades 1928 i Chrysler Corporation, som numera är en del av DaimlerChrysler-koncernen. *
kan det inte vara så då att dodge magnum och chrysler 300 är samma bil?! hmm.....
If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.
Tycker fronten ser mycket fetare ut på en Magnum. Dessutom är 300C tråkig då t.om taxibilar har den nu.
300C = Classic retro, lite mera "lyxstil". Magnum = Retro muskelbil, lite mera race. Titta på skilnaden i instrumentpanelen. 300C är helt platt och lite old fasion medans Magnumens instrumentering är som stora cylinderhål. Du kan se instrumenteringen i mitt galleri.
Jag vet inte hur stor prisskilnad det är, men jag skulle tro att Magnumen har bättre andrahandsvärde då den är mera unik.
Det är annars inga skilnader överhuvudtaget mellan kärrorna, förrutom att Magnumen är snyggare.
EDIT: Nån 300C-ägare som blev sur eller? O.o Fick en till etta nu. Har ju inte sagt att 300C är ful eller nått ju. =/