2864
Sök

Peugeot 206 går dåligt och drar mycket soppa

177 Inlägg
9 december 2013
Trådstartare
Hej!

Min peugeot 206 GTI -00 har börjat gå dåligt och sluka soppa som en gris!

När den är kall går den som den ska men när den börjar bli varm så dör den nästan på grund av låg tomgång, avgaserna blir kolsvart när man varar lite samt så kan den sluta reagera när man gasar. Den dör som inte men det går inte att accelerera. På 5 liter bensin tog jag mig 2 mil så den drar väldigt väldigt mycket soppa också.

Jag tycker att det låter som att kanske en kallstartsventil är pajj och ligger på eller eventuellt någon chok men hittar ingen fakta om att den har något sådant.

Någon som har något förslag på vad det kan vara?

4 467 Inlägg
9 december 2013
tempgivaren till motorstyrningen,kolla den.

Fri fart för ett fritt folk!
14 127 Inlägg
9 december 2013
felkoderna säger vad?

mest troligen är det tempgivaren men onödigt att gissa sig fram när den borde satt en fel kod.

Kör fort så hinner inget hända...

177 Inlägg
10 december 2013
Trådstartare
zzr94092 skrev:
tempgivaren till motorstyrningen,kolla den.

Jag ska ta och undersöka den! tack

Growe skrev:
felkoderna säger vad?

mest troligen är det tempgivaren men onödigt att gissa sig fram när den borde satt en fel kod.

Fuel bank 1 fick jag upp via mobilen (Torque) Men ska ta och undersöka tempgivaren där, borde bara vara att kolla om det får någon ström eller?

177 Inlägg
17 december 2013
Trådstartare
Finns det inte någon annan som har en åsikt att dela med sig av? Och hur kan jag ta reda på om det är tempgivaren?

177 Inlägg
19 december 2013
Trådstartare
Det var icket tempgivaren. Drog ut den från motorn och då började den gå ännu sämre. Om det hade varit den som var pajj så hade det inte gjort någon skillnad.

Något fler förslag??

177 Inlägg
24 december 2013
Trådstartare
Det var första lambasonden! Felsökte, bytte osv idag på Bilinväst
Gick på 3500kr..

Sök