rcy skrev:
Thunderbird88 skrev:
Dom hade väl det på 93? En specialmodell som hette Viggen.
För min del så är det skönt att dom inte satte det på Saabarna, man ska inte förstöra perfektion (Flygplanen dvs)
Nej, men däremot fanns en version av 9-3 med tilläggsnamnet Viggen.
(för oss som kan bilar så är skillnaden mellan 93 och 9-3 gigantisk)
Same shit different name. Precis det jag sa.
Bara Saab ägare som påpekar något så obetydligt
rcy skrev:
Putteliten skrev:
Thunderbird88 skrev:
Dom hade väl det på 93? En specialmodell som hette Viggen.
För min del så är det skönt att dom inte satte det på Saabarna, man ska inte förstöra perfektion (Flygplanen dvs)
Kallar du det här också för perfektion?
http://www.youtube.com/watch?v=6X-kXrVbNKo
Allt är relativt.
Jänkarnas F18 Hornet hade drygt 300 krascher innan det togs i produktion. Jämför med JAS som hade två.
Man får tycka vad man vill om bilarna, men alla som vet nåt om flygplan vet att Saab's plan är snudd på perfektion.
Fast det är väl därför testflygningar finns till?
Klart flygplan faller ner från skyn under testflygningar! Gripen var knappast ett misslyckande.
Kolla istället på Tunnan som i tidig produktion utan Wing Fences vid sidvind tappade lyftkraften i ena vingen, rollade över och krasha.
Eller kolla statistiken på A32 Lansen (J32 Lansen var betydligt bättre). Eller mitt favoritplan genom tiderna, J35 Draken. Det är inga låga siffror precis.
A32 Lansen dök det ner en OTROLIGT stor siffra flygplan av dom som tillverkades.
Eller som du vill se ett riktigt jävla skräp plan så har du join strikern F35 Lightning. Där har du rent skräp.
Men likförbannat är Saab (aeroplanes, icke bilar) en av dom bästa tillverkarna i dagens läge. Men det finns dom som (jag) värderar högre, bland annat Sukhoi, BAE, Dassault osv. Men nu handlar inte tråden om det
Jag har insett en sak.
BMW 3 serie, lilla bilen (om man inte räknar med 1 serie då).
BMW 5 serie, stora bilen.
Saab: 9-3 = lilla bilen (notera trean). 9-5 = stora bilen (notera femman).
Sen ta i åtanke att Saab ville ju alltid vara en premium bil som BMW, coincidence? På med foliehattarna!