Hej!
Ska riva igång ett företag och är i behov utav en tjänstebil med typen större skåp. Har generellt hört rätt dåligt om just franska bilar men med undantag för Peugot Expert...?
Ska såklart köpa bilen ny så vi får med nybilsgarantin på 3 år (ev. + 1/2 år). Har varit och pratat med återförsäljare på Nissan, Renault, Ford, Volkswagen och då Citroen ( Transport fordonen ).
------------------
När vi hört oss för så är Citroen generellt en rätt kass bil? Vad är det som gör den så fel och knas? Alla bilar ska väl ändå hålla om man är snäll mot växellådan, servar bilen och håller efter grejerna. Tanken är att i slutändan ha ett så högt andrahandsvärde som möjligt för att sen kunna byta upp sig - såklart. Det är bara jag och min kollega som kommer ratta fordonet..
Läste att Citroen Jumpy årsm. 2013 bygger på samma plattform som Peugot Expert 2008. Så på pappret så har Citroen redan rullat i 5 år, ruffley. Så måndagsproblemen borde vara lösta, Toyota kommer också börja bygga sina kommande transportbilar efter Peugot / Citroen plattformen enligt "Vibilägare".
Det jag framförallt är ute efter av er är inputs, åsikter och tankar för att kunna fatta ett så bra beslut som möjligt. Vi vill såklart komma "billigt" undan men är ändå redo att betala för kvalitét, dock inte Volkswagen / Mercedes riktigt ännu..
Cittran ser ändå lite småfräck ut, som krydda på moset och hade bäst hyttlösningar för förvaring utav papper etc.. Samt att på pappret ser det ut som att man får mest bil för pengarna med Citroenen!
Åsikter, inputs! Ropa hej och spy galla, ös på! Erfarenheter, rubbet!