3425
Sök

Vem bygger pulssplittade turbogrenrör i Skåne med omnejd?

21 Inlägg
13 december 2013
Trådstartare
Jag hittade inget som liknade min tråd, så jag kör på:

Som rubriken säger undrar jag vilken firma/person man vänder sig till för att få ett ordentligt pulssplittat grenrör byggt i Skåne eller närliggande län.

Kommer nämligen eventuellt byta motor i min S13 till en SR20DET och då passar inte de som är till den gamla motorn och kanske inte heller de som är till den nya motorn i den gamla karossen.

Jag är därför sugen på ett grenrör som är helt och hållet gjort för MIN bil.
Tacksam för svar

Mvh

KHRacing
13 december 2013
JAK, Jimmie Möllersteth i Team Bonnmeck

One Man Clan
4 287 Inlägg
13 december 2013
Sandqvist motorsport i karlskrona /blekinge län löser biffen åt dig om du inte löser de på närmare håll

102 Inlägg
13 december 2013
Hallå mannen!
Min gamla bil så gör som jag.. bygg eget! smile

21 Inlägg
13 december 2013
Trådstartare
Är rädd att det inte är så enkelt, Robban. även om jag kan svetsa, har jag varken kunnandet eller utrustning för att bygga röret själv wink

1 938 Inlägg
13 december 2013
Finns rätt mycket folk som kan bygga grenrör, oftast brukar man skruva fast flänsen på toppen och flänsen på turbon, sen svetsar man ett stag mellan när turbon är på den placeringen där man vill ha den.
Sen skickar du tillbaka det och får ett färdigt grenrör tillbaka med turbon på "rätt ställe". smile

21 Inlägg
13 december 2013
Trådstartare
Det är rätt, men kan man inte råka ut för att rören blir "för stora" då och alltså går i karossen? eller andra viktiga detaljer?

1 938 Inlägg
13 december 2013
Du får nämna sånna detaljer innan det börjar byggas så ska det nog gå fint.

21 Inlägg
13 december 2013
Trådstartare
Helst hade jag ju som Robban skriver testat själv. tongue men jag är så smart att jag iallafall räknat ut att det blir billigare att lämna iväg det än att köpa en tigmaskin själv wink

102 Inlägg
18 december 2013
Tja igen!
Har för mig att jag sett företag som säljer riktiga egengjorda grenrör till sr motorn i s13..
Helt rätt, ge dig inte på att bygga eget grenrör om du inte har saker,, är en del pill.
insug då smile

21 Inlägg
18 december 2013
Trådstartare
Ja, mest Turbosidan jag oroar mig för. Men ska först bygga ihop motorn. Bara gillar att ligga lite före i planeringen wink

Sök