Projekt Vit-guffen från helvete!

Voltade med min röda golf så va i behov av ny bil få fick en av en kille så de var ju bara att börja rikta och renovera!
  • 48 Följare
  • 15 078 Visningar
  • Uppdaterades senast 10 februari 2014
DoAe Hobbymekaniker / IT-Tekniker
17 januari 2014 · 353 Inlägg

hultfan skrev:
Finlagning av tidigare ägar:p men de är bortkapat nu!
http://www1.garaget.org/gallery/images/200/199622/199622-c2f7d94b0dc81eb4397b87e609f6c9ac.jpg

Man undrar ju ibland hur folk kan göra typ som bilden ovan och sen tänka: Fint, vi kör på det här.
Bra att det blir fixat nu.

Senast redigerat av DoAe (17 januari 2014)

Kika gärna in mitt lilla BMW projekt: BMW E90 325i - Små planer hittils
BMW E90 325i "FUN" (2007)
_Fredrik
17 januari 2014 · 2 788 Inlägg

Galet projekt, vad fick dig att dra hem denna bilen egentligen? tongue Är det en Gti eller liknande?

Hur som helst, lycka till! smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
hultfan
18 januari 2014 · 34 Inlägg

_Fredrik skrev:
Galet projekt, vad fick dig att dra hem denna bilen egentligen? tongue Är det en Gti eller liknande?

Hur som helst, lycka till! smile

Nä är en vanlig cl, fick den av en polare å hade en golf jag voltage med så tänkte att de skulle kunna bli ett någorlunda lätt projekt:p

TBergsten
18 januari 2014 · 996 Inlägg

Erkänn att det var du som har varit framme där... wink

hultfan
18 januari 2014 · 34 Inlägg

TBergsten skrev:
Erkänn att det var du som har varit framme där... wink

Nog för att jag är dålig, men inte så värdelös!wink

TBergsten
18 januari 2014 · 996 Inlägg

hultfan skrev:

TBergsten skrev:
Erkänn att det var du som har varit framme där... wink

Nog för att jag är dålig, men inte så värdelös!wink

Haha äscha big_smile Ingen bild på det färdiga resultatet? smile

hultfan
18 januari 2014 · 34 Inlägg

TBergsten skrev:

hultfan skrev:

TBergsten skrev:
Erkänn att det var du som har varit framme där... wink

Nog för att jag är dålig, men inte så värdelös!wink

Haha äscha big_smile Ingen bild på det färdiga resultatet? smile

Näe, kommer bild imon eller måndag!:p

Jiiimmie
19 januari 2014 · 1 830 Inlägg

Hur långt har du kommit tycker du? (menar %) smile när har du tänkt dig vara klar? smile

hultfan
19 januari 2014 · 34 Inlägg

Jiiimmie skrev:
Hur långt har du kommit tycker du? (menar %) smile när har du tänkt dig vara klar? smile

Har ju bytt framvagnen+motor, hela elsystemet, fixat en omgång fälgar, bytt bromssystem, å lite annat så kanske 50-60%!smile men den ska besiktas på lördag så ska svetsa klart, upp me en annan bakaxel, annan tank å soppasystem+inredning innan dess!smile men den ska väll va "helt klar" till bug-run:)

Senast redigerat av hultfan (19 januari 2014)

Jiiimmie
20 januari 2014 · 1 830 Inlägg

hultfan skrev:

Jiiimmie skrev:
Hur långt har du kommit tycker du? (menar %) smile när har du tänkt dig vara klar? smile

Har ju bytt framvagnen+motor, hela elsystemet, fixat en omgång fälgar, bytt bromssystem, å lite annat så kanske 50-60%!smile men den ska besiktas på lördag så ska svetsa klart, upp me en annan bakaxel, annan tank å soppasystem+inredning innan dess!smile men den ska väll va "helt klar" till bug-run:)

åfan, låter ju gött det ! big_smile
Men blir det lack o sånt också till bugrun eller? tongue

hultfan
21 januari 2014 · 34 Inlägg

Jiiimmie skrev:

hultfan skrev:

Jiiimmie skrev:
Hur långt har du kommit tycker du? (menar %) smile när har du tänkt dig vara klar? smile

Har ju bytt framvagnen+motor, hela elsystemet, fixat en omgång fälgar, bytt bromssystem, å lite annat så kanske 50-60%!smile men den ska besiktas på lördag så ska svetsa klart, upp me en annan bakaxel, annan tank å soppasystem+inredning innan dess!smile men den ska väll va "helt klar" till bug-run:)

åfan, låter ju gött det ! big_smile
Men blir det lack o sånt också till bugrun eller? tongue

Yes, den ska riktas å lackas när plånboken tillåter den pengen! smile kan ju göra det mesta hemma eftersom man går den linjen om man inte kan ta den på praktiken! smile

hultfan
21 januari 2014 · 34 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/200/199622/199622-bf3a067c087033868a3ef9acd6dc8c99.jpg

har ju iaf en mall även om den e knäckt! sorry för dåligt med uppdateringar men kolla gärna fotoalbumet då de är bättre uppdatering där!smile

Jiiimmie
21 januari 2014 · 1 830 Inlägg

hultfan skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/200/199622/199622-bf3a067c087033868a3ef9acd6dc8c99.jpg

har ju iaf en mall även om den e knäckt! sorry för dåligt med uppdateringar men kolla gärna fotoalbumet då de är bättre uppdatering där!smile

gör som jag gjorde, köp en mdf skiva o sedan lägger du in den istället, mycket stabilare wink visst väger väl lite och kanske inte är det snyggaste i början men fungerar så mycket bättre då de som åkte med mig hade en tendens till att lägga armarna där bak och knäcka 2-3 vanliga hyllor för mig .. >< (slutade när jag bytte till ett baksäte med nackstöd!!) xD
Har dock inga bilder på hur jag gjorde den men det var rätt så smidigt o fixa till smile

hultfan
23 januari 2014 · 34 Inlägg

Jiiimmie skrev:

hultfan skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/200/199622/199622-bf3a067c087033868a3ef9acd6dc8c99.jpg

har ju iaf en mall även om den e knäckt! sorry för dåligt med uppdateringar men kolla gärna fotoalbumet då de är bättre uppdatering där!smile

gör som jag gjorde, köp en mdf skiva o sedan lägger du in den istället, mycket stabilare wink visst väger väl lite och kanske inte är det snyggaste i början men fungerar så mycket bättre då de som åkte med mig hade en tendens till att lägga armarna där bak och knäcka 2-3 vanliga hyllor för mig .. >< (slutade när jag bytte till ett baksäte med nackstöd!!) xD
Har dock inga bilder på hur jag gjorde den men det var rätt så smidigt o fixa till smile

Ja, jag fundera ju på att göra nå sånt eftersom jag ändå ska bygga om sidorna sen!smile hade ju tänkt gör så man kunde stoppa antingen 3st 6,5" eller 1st 6'5" å 1st 10" på vardera dörr!:p

Jiiimmie
23 januari 2014 · 1 830 Inlägg

hultfan skrev:

Jiiimmie skrev:

hultfan skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/200/199622/199622-bf3a067c087033868a3ef9acd6dc8c99.jpg

har ju iaf en mall även om den e knäckt! sorry för dåligt med uppdateringar men kolla gärna fotoalbumet då de är bättre uppdatering där!smile

gör som jag gjorde, köp en mdf skiva o sedan lägger du in den istället, mycket stabilare wink visst väger väl lite och kanske inte är det snyggaste i början men fungerar så mycket bättre då de som åkte med mig hade en tendens till att lägga armarna där bak och knäcka 2-3 vanliga hyllor för mig .. >< (slutade när jag bytte till ett baksäte med nackstöd!!) xD
Har dock inga bilder på hur jag gjorde den men det var rätt så smidigt o fixa till smile

Ja, jag fundera ju på att göra nå sånt eftersom jag ändå ska bygga om sidorna sen!smile hade ju tänkt gör så man kunde stoppa antingen 3st 6,5" eller 1st 6'5" å 1st 10" på vardera dörr!:p

kör med typ 4st 6,9er bak o sen baslåda, sen trycker du in 5,25 i dörrarna lite diskret? smile

hultfan
23 januari 2014 · 34 Inlägg

Jiiimmie skrev:

hultfan skrev:

Jiiimmie skrev:

gör som jag gjorde, köp en mdf skiva o sedan lägger du in den istället, mycket stabilare wink visst väger väl lite och kanske inte är det snyggaste i början men fungerar så mycket bättre då de som åkte med mig hade en tendens till att lägga armarna där bak och knäcka 2-3 vanliga hyllor för mig .. >< (slutade när jag bytte till ett baksäte med nackstöd!!) xD
Har dock inga bilder på hur jag gjorde den men det var rätt så smidigt o fixa till smile

Ja, jag fundera ju på att göra nå sånt eftersom jag ändå ska bygga om sidorna sen!smile hade ju tänkt gör så man kunde stoppa antingen 3st 6,5" eller 1st 6'5" å 1st 10" på vardera dörr!:p

kör med typ 4st 6,9er bak o sen baslåda, sen trycker du in 5,25 i dörrarna lite diskret? smile

Kändes så litet de! Hade ju 3,5erna, 5,25 i dörrarna, 4 i panelerna bak å baslådan me dubbla 10 men spela lite halvklent!:p men de blir vad plånboken tillåter!smile

Jiiimmie
23 januari 2014 · 1 830 Inlägg

hultfan skrev:

Jiiimmie skrev:

hultfan skrev:

Ja, jag fundera ju på att göra nå sånt eftersom jag ändå ska bygga om sidorna sen!smile hade ju tänkt gör så man kunde stoppa antingen 3st 6,5" eller 1st 6'5" å 1st 10" på vardera dörr!:p

kör med typ 4st 6,9er bak o sen baslåda, sen trycker du in 5,25 i dörrarna lite diskret? smile

Kändes så litet de! Hade ju 3,5erna, 5,25 i dörrarna, 4 i panelerna bak å baslådan me dubbla 10 men spela lite halvklent!:p men de blir vad plånboken tillåter!smile

prova ett kraftigare steg bara wink

hultfan
24 januari 2014 · 34 Inlägg

Jiiimmie skrev:

hultfan skrev:

Jiiimmie skrev:

kör med typ 4st 6,9er bak o sen baslåda, sen trycker du in 5,25 i dörrarna lite diskret? smile

Kändes så litet de! Hade ju 3,5erna, 5,25 i dörrarna, 4 i panelerna bak å baslådan me dubbla 10 men spela lite halvklent!:p men de blir vad plånboken tillåter!smile

prova ett kraftigare steg bara wink

De va ju dörrhögtalarna som va klen inte basen!:p

Jiiimmie
24 januari 2014 · 1 830 Inlägg

hultfan skrev:

Jiiimmie skrev:

hultfan skrev:

Kändes så litet de! Hade ju 3,5erna, 5,25 i dörrarna, 4 i panelerna bak å baslådan me dubbla 10 men spela lite halvklent!:p men de blir vad plånboken tillåter!smile

prova ett kraftigare steg bara wink

De va ju dörrhögtalarna som va klen inte basen!:p

aah hehe men själv kör jag gärna med 5.25er smile tycker de är diskreta och ger ett utav de bättre ljuden ifrån sig, men beror också på märke etc smile

hultfan
24 januari 2014 · 34 Inlägg

Jiiimmie skrev:

hultfan skrev:

Jiiimmie skrev:

prova ett kraftigare steg bara wink

De va ju dörrhögtalarna som va klen inte basen!:p

aah hehe men själv kör jag gärna med 5.25er smile tycker de är diskreta och ger ett utav de bättre ljuden ifrån sig, men beror också på märke etc smile

Jo, de är ju iofs sant!smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang